ابهام در دزدیده شدن کفش‌های یوزپلنگ ایرانی!

ماجرای دزدیده شدن کفش‌های حسن تفتیان در ورزشگاه امام رضا(ع) به یک موضوع پلیسی-ورزشی تبدیل شده است

حسن تفتیان دلیل اصلی ناکامی خود در جام بین‌المللی امام رضا(ع) را مناسب نبودن کفش‌هایش عنوان کرد که به خاطر ماجرای دزدی صورت گرفته اتفاق افتاده بود.

فدراسیون دوومیدانی ایران توانست به شکل نسبتا مناسبی مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) را با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار کند. حسن تفتیان که یکی از دو ورزشکار المپیکی دوومیدانی ایران به‌شمار می‌رود و برای رسیدن به رویای خود در المپیک به رکورد زیر 10 ثانیه هم فکر می‌کند، در این رقابت به شکل غیرمنتظره‌ای در جایگاه دوم ایستاد و مدال طلا به یک دونده عراقی رسید. رکورد 10.47 ثانیه اصلا رکورد خوبی برای سریع‌ترین مرد ایران نبود و همه منتظر ارایه یک پاسخ قانع‌کننده از سوی او بودند که مدتی هم در اردوی فرانسه به سر می‌برد.

تفتیان اما بعد از این نتیجه نسبتا دور از انتظار در فاصله کمتر از 4 ماه تا المپیک توکیو، از یک اتفاق عجیب و بدشانسی خود قبل از مسابقه پرده برداشت: «قبل از مسابقه و وقتی می‌خواستم گرم کنم، متوجه شدم که کفش‌هایم در کیفم نیست. همه جا را که چک کردیم، متوجه شدیم در دستگاه ایکس‌ری ورودی ورزشگاه کفش‌ها بیرون افتاده و وقتی به مسئول آن بخش مراجعه کردیم، گفت که فرد دیگری اعلام کرده کفش‌ها متعلق به اوست و آن را تحویل گرفته! به همین خاطر کاملا بهم ریختم و مجبور شدم از یک دونده 800 متر کفش قرض بگیرم که به پایم هم بزرگ بود! دوست داشتم هر طور شده در مشهد قهرمان شوم و به همین خاطر اگر لازم بود، حتی پابرهنه هم می‌دویدم، اما استرس بدی قبل از مسابقه به من وارد شد.»

یوزپلنگ ایرانی خیلی قاطع درباره سرقت کفش‌هایش صحبت می‌کرد؛ اگرچه خودش هم اذعان داشت که در ابتدا کفش‌ها را در بخش امنیتی ورزشگاه جا گذاشته و سپس نتوانسته آنها را پیدا کند. او درباره ارزش مادی این کفش‌ها هم گفته بود: «فکر می‌کنم حدود 10 میلیون قیمت این کفش‌ها باشد، اما مشکل اصلا بحث مادی آن نبود. اولا از این کفش‌ها در ایران نیست و ثانیا اگر آقا دزده اجازه می‌داد من در این مسابقه با کفش‌هایم بدوم، خودم بعد از مسابقه آن را برمی‌گرداندم چون چند بار در ورزشگاه اعلام کردیم که هر کسی کفش‌ها را گرفته، بیاورد، اما خبری نشد.»

شاید اکثر علاقه‌مندان به دوومیدانی این موضوع را دلیل موجهی برای رکورد ضعیف سریع‌ترین مرد ایران دانستند و کسی به او خرده نگرفت، اما رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی موضوع دزدی کفش‌های تفتیان را رد می‌کند: «سرپرست هیأت دوومیدانی خراسان رضوی گفت که تمام دوربین‌ها را چک کرده و هیچ دزدی صورت نگرفته است. تمام دوربین‌ها کنترل شدند و واقعا چیزی از دزدی مطرح نیست. به نظرم حرفی که تفتیان در این باره مطرح می‌کند، با فیلم ثبت شده در دوربین‌ها متفاوت است.»

حالا این شائبه مطرح شده که حسن تفتیان شاید خواسته با این بهانه رکوردی که ثبت کرده را توجیه کند؛ اگرچه حاضران در ورزشگاه هم موضوع دزدی کفش او را رد نکردند. این ادعای دبیر فدراسیون دوومیدانی و سرپرست هیأت خراسان رضوی چیز دیگری است و باید دید چه واکنشی از سوی تفتیان در پی خواهد داشت. به هر حال با این اتفاقات شاید بیش از همه چیز کمی نگران وضعیت تنها دونده ایرانی حاضر در المپیک توکیو باشیم؛ ورزشکاری که می‌گوید برای فینالیست شدن در دوی صدمتر دورخیز کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.