نجات دختر ۷ ساله مهابادی پس از ۴۴ ساعت

یک دختر بچه هفت‌ساله از اهالی روستای محمودآباد از توابع شهرستان مهاباد در آذربایجان ‌غربی پس از ۴۴ ساعت سرگردانی در ارتفاعات منطقه با تلاش امدادگران هلال احمر و اهالی این روستا به طور معجزه‌آسایی در سلامت کامل پیدا شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

این دختربچه که دیمه‌ن عنایت راد نام دارد عصر روز یکشنبه از منزل خود در این روستا خارج شده بود و تلاش والدین و اهالی روستا تا نیمه‌های شب برای پیداکردن او بی‌نتیجه بود.

با اطلاع اهالی روستا تیمی از هلال احمر مستقر در پایگاه «کله گاوی» این شهرستان به محل اعزام شد ولی تلاش آنها نیز تا حوالی ساعت پنج بامداد روز دوشنبه نتیجه‌ای نداد.

در اولین ساعات روز دوشنبه برای تداوم عملیات جست‌وجو ۲ تیم پنج‌نفره امدادونجات نیز به محل اعزام شدند و با کمک اهالی روستا تا شعاع ۶ کیلومتری روستا و کوه‌های اطراف آن را جست‌وجو کردند که متأسفانه این جست‌وجوها نیز نتیجه‌ای در بر نداشت.

پس از آن با اعزام یک تیم جست‌وجو از مرکز استان و با استفاده از دو قلاده سگ زنده‌یاب و سه نفر نیروی امدادی و یک تیم پنج نفره از هلال احمر مهاباد عملیات در روز دوم نیز با همکاری اهالی روستا آغاز شد.

درنهایت و در روز دوم پس از گذشت ۴۴ ساعت از مفقودشدن این دختربچه او صحیح و سالم در نزدیکی روستای «قوزلوی بزرگ» که حدود ۱۰ کیلومتر با روستای محل زندگی او فاصله داشت، پیدا شد.

توجه به سرمای ارتفاعات منطقه و وجود حیوانات وحشی ازجمله گرگ، سالم پیداشدن این دختر مایه خوشحالی فراوان والدین و اهالی این روستا شد.

با توجه به ضعف عمومی حال این دختربچه که حدود دو روز بدون آب و غذا در کوه‌های اطراف سرگردان بود، او اکنون زیر نظر پزشکان قرار دارد.

روستای محمودآباد از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد است که در فاصله ۵۴ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.