مذاکرات نباید فرسایشی باشد

رهبرمعظم انقلاب: ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه با چشم باز جلو بروند و ملت را خوشحال کنند

رهبرمعظم انقلاب فرمودند: امیدواریم ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه هم کاملا با چشم باز، با دل محکم، با توکل به خدا، با ذکر حسبنا الله و نعم‌الوکیل بروند جلو و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملت را خرسند و خوشحال کنند.

شهروند آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز مقارن با اولین روز ماه مبارک رمضان در مراسم مجازی انس با قرآن با اشاره به سیاست کشور در قبال برجام فرمودند: «تشخیص مسئولین این است که مذاکره کنیم تا این سیاست را اعمال کنیم. ما بحثی در این زمینه نداریم ولی باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نباشد و طوری نباشد که طرف‌‍ها مذاکره را کش دهند، چون این برای کشور ضرر دارد.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «آمریکا مذاکره نمی‌کند که حرف حقی را قبول کند بلکه آمریکا می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند.»

ایشان افزودند: «امیدواریم ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه هم کاملا با چشم باز، با دل محکم، با توکل به خدا، با ذکر حسبنا الله و نعم‌الوکیل بروند جلو و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملت را خرسند و خوشحال کنند.»

اهم بیانات معظم له را در ادامه بخوانید؛

هدایت قرآن به یک منطقه محدود زندگی بشر اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه گستره عظیم زندگی بشر است و اینطور نیست که در بخشی انسان را هدایت کند و در بخش دیگری از موارد مورد زندگی بشر انسان را مهمل بگذارد و بی‌اعتنا عبور کند.

همه عرصه‌های زندگی در قرآن درس و هدایت دارد و قرآن به همه بخش‌های زندگی انسان ناظر و برای هرکدام از آنها راهنمایی و هدایتی دارد، چقدر غافلند کسانی که خیال می‌کنند قرآن به مسائل زندگی و سیاست و اقتصاد و حکومت کاری ندارد.

هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثه‌ای شبیه به آن حادثه استنطاق کنیم و هدایت بطلبیم، قرآن کریم همین مطلب را در اختیارمان خواهد گذاشت.

درباره قضیه برجام و تحریم‌ها، ما سیاست کشور را اعلام کردیم و به مسئولین هم گفتیم، در صحبت عمومی هم گفتیم.

سیاست کشور معلوم است، خب حالا تشخیص مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اعمال کنیم.

ما بحثی نداریم در این زمینه منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید باشد. نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین‌طور کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد.

اینکه آمریکایی‌ها هی اسم مذاکره با ایران می‌آورند، اینجور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه حرف حقی را قبول کند. نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند.

همین سیاستی را که ما گفتیم که باید تحریم ها اول برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به وعده آنها. تا حالا ده‌ها بار به وعده‌شان عمل نکردند و ضد وعده عمل کردند، حالا هم همین کار را خواهند کرد.

این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوص تصدیق می‌کنند که همین درست است و حق با ایران است، اما در مقام تصمیم‌گیری تابع آمریکا هستند.

بنابراین پیشنهادهایی هم که می‌کنند، غالبا پیشنهادهای متکبرانه و تحقیرآمیزی است که حتی قابل نگاه‌کردن نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.