اهتزاز پرچم ایران بر قله فوتبال آسیا

4 نماینده ایران شروعی فوق‌العاده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشتند

پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد در شروع لیگ قهرمانان آسیا عملکردی فوق‌العاده داشتند و توانستند هواداران خود را خوشحال کنند.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از چهارشنبه‌شب در کشورهای مختلف قاره کهن آغاز شده و 4 نماینده ایران نیز دور اول مسابقات خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند. پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد به‌عنوان 4 نماینده ایران در مسابقه اول خود نمایش خوبی داشتند و بدون شکست کارشان را به پایان رساندند که این مسأله نویدبخش روزهای خوبی برای فوتبال ایران است.

**فولاد و تراکتور، بازی آبرومندانه

فولاد و تراکتور به‌عنوان دو نماینده آسیایی ایران در دیدار اول به ترتیب مقابل السد قطر و پاختاکور ازبکستان قرار گرفتند. السد با سرمربیگری ژاوی هرناندس اسطوره فوتبال اسپانیا و قهرمان کشور قطر و همچنین پاختاکور به‌عنوان قهرمان لیگ ازبکستان مقابل دو نماینده ایران کاری از پیش نبردند. فولاد در مصاف با السد حتی شانس پیروزی هم داشت اما در نهایت به تساوی یک بر یک رسید. تراکتور تبریز هم در مصاف با نماینده ازبکستان درحالی که دو بر صفر پیش افتاده بود، در نهایت بازی را 3 بر 3 مساوی کرد تا یک نبرد جذاب و دیدنی را شاهد باشیم. البته که فولاد و تراکتور با کسب تساوی در گروه‌های خود هم توانستند قدرت‌شان را به رخ بکشند.

**پرسپولیس و برد با سوپرمن در هوای شرجی هند

پرسپولیس در هند اولین بازی‌اش را مقابل الوحده امارات انجام داد که با انجام یک بازی منطقی با نتیجه یک بر صفر و با تک‌گل زیبای سوپرمن خود سیدجلال حسینی به برد رسید. نتیجه‌ای که سرخپوشان را در اولین مسابقه 3 امتیازی و به صعود امیدوارتر کرد. نکته مهم برد پرسپولیس هوای بسیار شرجی شهر گوای هند بود که روی عملکرد دو تیم تأثیر گذاشت. با این شاگردان یحیی گل‌محمدی به یک برد ارزشمند رسیدند.

**بهترین برد استقلال مقابل یک تیم عربستانی

استقلال در شرایطی مقابل تیم قدرتمند الاهلی عربستان قرار گرفت که هیچ‌کس تصور یک برد با تفاضل گل بالا را نداشت اما شاگردان فرهاد مجیدی 5 بر 2 حریف را در هم کوبیدند. استقلالی‌ها با انجام یک بازی جذاب و زیبا قدرت خود را درروز اول مسابقات به رخ کشیدند. البته که در برد استقلال مهدی قائدی نقش بسیار چشمگیری داشت و با دو گل زیبایش نشان داد کاندیدای دریافت کفش طلای مسابقات آسیایی است. این برد 5 گله بهترین برد استقلال در تاریخ مقابل نمایندگان عربستان هم به شمار می‌رفت. آبی‌ها در گذشته با نتیجه 3 بر صفر الاهلی عربستان و التعاون عربستان را شکست داده بودند اما هرگز به یک تیم عربستان 5 گل نزده بودند.

**بهترین امتیازگیری برای نمایندگان ایران

نکته قابل توجه در پایان دور اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران بهترین عملکرد را در بین همه کشورها داشتند. 4 تیم ایرانی با دو برد و دو تساوی و میانگین دو امتیاز بهترین عملکرد را در بین دیگر کشورهای حاضر در مسابقات داشتند. نکته مهم اینکه ایران تنها کشوری است که در این مسابقات ۴ نماینده دارد.

در ادامه عملکرد نمایندگان کشورهای مختلف را مرور می‌کنیم:

ایران ۴ نماینده ۸ امتیاز

عربستان ۳ نماینده ۲ امتیاز

امارات ۳ نماینده ۴ امتیاز

قطر۳ نماینده ۵ امتیاز

ازبکستان ۲ نماینده ۲ امتیاز

عراق ۲ نماینده صفر امتیاز

اردن ۱ نماینده ۱ امتیاز

تاجیکستان ۱ نماینده ۱ امتیاز

هندوستان ۱ نماینده ۱ امتیاز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.