سوگواری عمومی برای مرگ خاله پالی!

هلن مک‌کروری، بازیگر «پیکی بلایندرز» و «هری پاتر» درگذشت

همسر این بازیگر نوشت: «او همان‌طور که زندگی کرد، از دنیا رفت. بدون ترس. خدایا ما دوستش داریم و می‌دانیم چقدر خوش‌اقبال بودیم که با او زندگی کردیم.»

پولاد امین، شهروندآنلاین: «هلن مک‌کروری» بازیگر ۵۲ ساله بریتانیایی که برای بیشتر مخاطبان با ایفای یکی از نقش‌های اصلی سریال «پیکی بلایندرز» شناخته می‌شود، درگذشت. این بازیگر که در سریال «پیکی بلایندرز» (که در ایران به نام نقابداران دوبله شده) نقش خاله پالی را بازی می‌کرد، در سال‌های اخیر در حال مبارزه با بیماری سرطان بود. مرگ «هلن مک‌کروری» در شبکه‌های اجتماعی موج بزرگی به راه انداخته و کاربران در ساعات اخیر خاطرات و احساسات خود را از نقش پالی با هم به اشتراک گذاشته‌اند.

همیشه شجاع

در کنار همسرش

اولین کسی که درگذشت هلن مک‌کروری را رسانه‌ای کرد، «دیمین لوئیس» همسر این بازیگر محبوب بود- که ضمن اعلام این خبر در توییترش گفت هلن که به سرطان مبتلا بود، در آرامش درگذشته است: «با دلی شکسته اعلام می‌کنم که همسر زیبا و نیرومندم پس از مبارزه‌ای دلیرانه با بیماری در آرامش چشم از جهان فروبست».

دیمین لوئیس بازیگر استرالیایی سریال «هوم‌لند» که 14 سال بود با هلن مک‌کروری زندگی می‌کرد (و دو فرزند داشتند) در ادامه نوشت: «او همان‌طور که زندگی کرد، از دنیا رفت. بدون ترس. خدایا ما دوستش داریم و می‌دانیم چقدر خوش‌اقبال بودیم که با او زندگی کردیم.»

کارنامه معتبر

هلن مک‌کروری بازیگر چندان پرکاری نبود؛ اما با این حال با ایفای نقش در فیلم‌هایی مانند «ملکه»، «کنت مونت‌کریستو»، سه قسمت از مجموعه سینمایی «هری پاتر» و سریال «دکتر هو» کارنامه قابل احترام و قابل اعتنایی دارد.
از نگاه اغلب مخاطبان اما شاه‌نقش کارنامه این بازیگر سریال «پیکی بلایندرز» است- که در صفحه رسمی‌اش به این خبر واکنش نشان داده و درگذشت هلن مک‌کروری را تسلیت گفته است. این بازیگر نقش خاله پالی را در این سریال پرطرفدار بازی کرده و در تمام پنج سری از این سریال که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ جلوی دوربین رفت، در این نقش مهم حضور داشت. حالا بعد از درگذشت ایفاگر نقش خاله پالی، در فضای مجازی این موضوع داغ شده که در سری جدید «پیکی بلایندرز» که زمزمه‌های تولیدش بسیار جدی به گوش می‌رسد، تکلیف این کاراکتر مهم چه خواهد شد؟!

فرمانده ظریف

بعضی از رسانه‌ها بعد از انتشار خبر درگذشت هلن مک‌کروری بعضی از گفت‌وگوهای قدیمی او را بازنشر کرده‌اند- که بخش‌های خواندنی زیادی دارد.
خاله پالی «پیکی بلایندرز» در مصاحبه‌ای درباره نقشش گفته بود: «پالی و تامی شلبی مغز متفکر خانواده هستند- و می‌توانید ببینید که چگونه با راه‌ و روشی متفاوت از هم در حال اداره‌کردن خانواده هستند.»
هلن مک‌کروری تفاوت‌های شیوه فرماندهی فرماندهان «پیکی بلایندرز» (پالی و تامی) را از نظر جنسیتی چنین توضیح داده بود: «تامی از جایگاه مردانه، نقشش بیشتر فیزیکی، خشن و تهدیدآمیز است و پالی اما از جایگاه یک زن با همان اندازه خشونت فیزیکی ترسناک، اما در عین حال مبتنی بر جنبه‌های روانشناختی عمل می‌کند.»
از نظر منتقدان و حتی مخاطبان عادی‌تر ارزشمندترین جنبه ایفای نقش هلن مک‌کروری در سریال «پیکی بلایندرز» تلفیق خشونت هراسناک این کاراکتر با ظرافت‌های زنانه بوده است…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.