از 3 میلیونی‌شدن تلفات کرونا تا موج سرکش ابتلا در هند

موارد ابتلا و مرگ بر اثر کووید-19 در کشور پرجمعیت‌ جهان رکورد زد؛ تلفات جهانی هم!

کشور پرجمعیت‌ جهان در میان ترس از جهش کووید-19، با موج سرکش موارد جدید ابتلا دست‌وپنجه نرم می‌کند. با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر در هند و کشورهای دیگر، تلفات جهانی کووید-19 به 3 میلیون و 225 نفر و موارد جهانی ابتلا به 139 میلیون و 963 هزار و 964 نفر رسید.

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: کشتگان جهانی ویروس کرونا روز شنبه از 3 میلیون نفر عبور کرد، در حالی که واکسیناسیون و ایمن‌سازی ادامه دارد و کشورهایی مانند هند با افزایش موارد ابتلا و قرنطینه جدید روبه‌رو هستند.

هند، کشور پرجمعیت‌ جهان، در 24 ساعت تا صبح شنبه 234 هزار و 692 مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است. داده‌های وزارت بهداشت نشان داد این هشتمین افزایش موارد ابتلای روزانه در 9 روز گذشته است.

در حالی که خانواده‌ها در پی موج جدید و وحشی کووید-19، هراسان در پی دارو و تخت بیمارستان هستند، کل موارد ابتلا به کووید-19 در این کشور تقریبا به 14.5 میلیون نفر رسیده است؛ رتبه دوم پس از ایالات متحده که بیش از 32 میلیون مورد ابتلا گزارش کرده است.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، تعداد تلفات جهانی کووید-19 از 3 میلیون نفر عبور کرد. با افزایش موارد ابتلا در هند، روز شنبه، تلفات جهانی کووید-19 به 3 میلیون و 225 نفر و موارد جهانی ابتلا به 139 میلیون و 963 هزار و 964 نفر رسید

تلفات هند با مرگ یک هزار و 341 نفر دیگر درمجموع به 175 هزار و 649 نفر رسیده است. بر اساس اطلاعات دانشگاه جان ‌هاپکینز، تعداد تلفات جهانی کووید-19 هم از 3 میلیون نفر عبور کرد. با افزایش موارد ابتلا در هند، روز شنبه، تلفات جهانی کووید-19 به 3 میلیون و 225 نفر و موارد جهانی ابتلا به 139 میلیون و 963 هزار و 964 نفر رسید.

در ژاپن افزایش موارد ابتلا به ویروس باعث گمانه‌زنی در مورد لغو بازی‌های المپیک شده است؛ بازی‌هایی که سال گذشته به دلیل همه‌گیری برگزار نشد.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، در نخستین ملاقات خود با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که دولت او به متخصصان گوش سپرده است و تمام تلاش خود را در راه آمادگی برای برگزاری بازی‌های توکیو در ماه جولای انجام می‌دهد.

در برزیل، کشوری که رتبه سوم را در تعداد کشتگان کووید-19 در جهان دارد، شیفت‌های شب به چندین گورستان اضافه شده است؛ زیرا حفاران بی‌وقفه مشغول دفن مردگان هستند! به زنان توصیه شده است باردارشدن خود را به تأخیر بیندازند زیرا به نظر می‌رسد ویروسی که این کشور آمریکای جنوبی را از پا درآورده، مادران باردار را بیش از انواع قبلی ویروس کرونا تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امیدها به اینکه ممکن است کشورهای جنوب آسیا بر همه‌گیری کووید-19 غلبه کنند، با مشاهده بیش از 2 میلیون مورد ابتلا فقط در این ماه در هند ناکام مانده است.

پس از قرنطینه ملی که یک سال پیش منجر به یکی از رکودهای اقتصادی شدید و بزرگ شد، دولت هند از اعمال‌نکردن قرنطینه دوم ناامید شده است.

با این احوال، بسیاری از ایالت‌ها در حال سختگیری هستند؛ ازجمله مهاراشترا که بمبئی بزرگ‌ترین شهر آن است، گجرات که صنعتی‌ترین منطقه در کشور بزرگ هند است و ایالت کارناتاکا که بنگلور مرکز آن، مرکز فناوری اطلاعات است.

ایالت اوتار پرادش، محل زندگی حدود 240 میلیون نفر، جمعه اعلام کرد که روز یکشنبه همه روستاها و شهرها برای یک روز مشمول قرنطینه هستند.

تلاش هند برای واکسیناسیون 1.3 میلیارد نفر جمعیت خود نیز با موانعی رو‌به‌رو شده است و بر اساس گفته برخی از مقامات محلی تاکنون فقط 117 میلیون نفر واکسینه شده‌اند

در دهلی نو، پایتخت، که از بمبئی به‌ عنوان بدترین شهر هندی پیشی گرفته است، رستوران‌ها، مراکز خرید، سالن‌های ورزشی و… برای تعطیلات آخر هفته بسته‌اند.

میهمانان مراسم عروسی محدود به 50 نفر شده است و حداکثر 20 نفر می‌توانند در مراسم خاکسپاری شرکت کنند. امکان فعالیت سالن‌های سینما با یک‌سوم ظرفیت فراهم است.

آروید کجریوال، وزیر ارشد دهلی، گفت: «وحشت نکنید! تمام خدمات ضروری از آخر هفته در دسترس خواهد بود.»

به همین ترتیب، ایالت شمالی اوتاراکند گردهمایی‌ها را به 200 نفر محدود کرده، اما جشنواره گسترده «کوم میلا» -مراسم مذهبی که هندوها طی چند ماه برگزار می‌کنند و آن را بزرگ‌ترین مراسم زیارتی جهان می‌دانند- را که در حال برگزاری است، مستثنی کرده است!

این گردهمایی در شهر «هارید وار» از ژانویه تا کنون 25 میلیون نفر را به خود جذب کرده است؛ از این تعداد حدود 4.6 میلیون نفر فقط مربوط به این هفته است و بیشتر مردم دستورالعمل‌های کووید-19 را نادیده می‌گیرند!

بیمارستان‌ها با کمبود اکسیژن و داروهای کرونا مانند Remdesivir مواجه هستند و این، افراد ناامید را وادار به پرداخت هزینه‌های گزاف در بازار سیاه می‌کند.

رسانه‌های اجتماعی هم پر است از داستان‌های وحشتناک درباره درخواست‌های ناامیدانه مردم برای کمک به عزیزان‌شان که به معالجه کووید-19 در بیمارستان نیاز دارد یا شکایات دیگر.

تلاش هند برای واکسیناسیون 1.3 میلیارد نفر جمعیت خود نیز با موانعی رو‌به‌رو شده است و بر اساس گفته برخی از مقامات محلی تا کنون فقط 117 میلیون نفر واکسینه شده‌اند.

اما در اروپا اخبار بهتری به گوش می‌رسد، جایی که برخی از کشورها محدودیت‌ها را کاهش می‌دهند؛ نه به دلیل خستگی از آنها، بلکه به دلیل کاهش موارد ابتلا و پیشرفت در واکسیناسیون.

ایتالیا روز جمعه اعلام کرد از 26 آوریل محدودیت‌های کرونایی برای مدارس و رستوران‌ها را کاهش می‌دهد. انگلیس هم محدودیت‌ها را این هفته کاهش داد.

در ایالات متحده هم نزدیک به 200 میلیون نفر واکسینه شده‌اند.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.