کیوسک؛ 17 آوریل

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌‌پست

گاردین از طرح واکسیناسیون زنان باردار گفته و استقبالی که از آن شده است. قتل عام در شهر ایندیاناپولیس آمریکا هم حاکم بر صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی است.

گاردین

گاردین به واکسن کووید-19 و زنان باردار توجه کرده است با این تیتر: «چراغ سبز به تزریق واکسن کووید-19 برای زنان باردار».

این روزنامه می‌گوید زنان باردار می‌توانند در هر مرحله واکسن بزنند. این خبر با استقبال خانواده‌های داغدیده و کمپین‌ها روبه‌رو شده است.

ارنست بواتنگ به این روزنامه گفت: «من همسرم را از دست دادم. او مادر دو بچه من بود. هیچکس دوست ندارد همسر باردار خود را به بیمارستان ببرد و مادر با کودک به خانه برنگردد.» مری آگئیوا آگیاپونگ، همسر ارنست بر اثر ابتلا به کووید-19 درگذشت.

بر اساس گزارش گاردین، هر ساله حدود 700 هزار زن در انگلیس و ولز زایمان می‌کنند.

گاردین «هلن مک کروری» (2021-1968) را بر صفحه نخست نشانده و از مرگ او خبر داده است. هلن مک‌کروری، بازیگر پنجاه‌ودو ساله بریتانیایی و از چهره‌های اصلی سریال پیکی بلایندرز و فیلم‌های هری‌پاتر بود. او به سرطان مبتلا بود.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر حادثه تیراندازی در شهر ایندیاناپولیس، مرکز ایالت ایندیانا در آمریکا تمرکز کرده است با این تیتر: «در ایندیاناپولیس؛ 3 قتل عام در 3 ماه» و تیتری دیگر: «8 نفر در فدکس کشته شدند، فرد مسلح زمانی در آنجا کار می‌کرد».

تصویر صفحه نخست هم این حادثه را نشان می‌دهد با این توضیح: «روز پنجشنبه فردی مسلح هنگام تغییر شیفت به سمت کارمندان FedEx در ایندیاناپولیس شلیک کرد».

نیویورک‌تایمز همچنین با بیان اینکه طی شیوع همه‌گیری، تیراندازی‌ها به هیچ‌وجه در آمریکا متوقف نشد، فهرستی از تیراندازی‌ها و میزان تلفات آنها در سال 2021 ارایه داده است.

«بایدن مردد در محدودکردن ورود پناهندگان» تیتری است که به سیاست‌های پرنوسان مهاجرپذیری در ایالات متحده توجه کرده است. این روزنامه می‌گوید کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد بایدن تعداد پناهندگان مجاز به ایالات متحده را در سال جاری  به سطحِ اندکِ تعیین‌شده در دولت ترامپ محدود می‌کند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، هم مشخص نکرد که به چه تعداد پناهنده اجازه ورود به کشور داده می‌شود، اما گفت هدف اولیه بایدن برای استقبال از 62 هزار و 500 نفر «بعید» به نظر می‌رسد.

نیویورک‌تایمز در صفحه نخست از مرگ وارتان گریگوریان در هشتادوهفت سالگی خبر می‌دهد که روز پنجشنبه در منهتن رخ داد. وارتان گریگوریان، فعال علمی ایرانی‌تبار ریاست بنیاد کارنگی را بر عهده داشت.

 

واشنگتن‌پست

کشتار در ایندیاناپولیس حاکم بر صفحه نخست واشنگتن‌پست است با این تیتر: «ایندیاناپولیس غم و اندوه ملی را می‌افزاید» و این توضیح که مقامات می‌گویند شلیک‌کننده کارمند سابق شرکت پست فدکس در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ایندیاناپولیس بود. تصاویری از این حادثه هم در صفحه نخست دیده می‌شود.

این روزنامه با تیتر «برای افغانستانی‌ها ترس، امید و احساس خیانت» از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و آینده این کشور بدون سربازان آمریکایی می‌گوید.

واشنگتن‌پست هم به مهاجران توجه کرده و در تیتری از سیاست‌های لرزان کاخ سفید در این‌باره و حفظ سیاست‌های مهاجرتی ترامپ می‌گوید. سیاست‌هایی که غوغا برانگیخت، سپس معکوس شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.