زمین‌لرزه‌ ۵.۹ ریشتری در جنوب کشور

گروه های امدادی هلال احمر برای ارزیابی اولیه به منطقه اعزام شده اند

 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه جاری، مرز استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند.

 زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه گناوه در شمال استان بوشهر را لرزاند. دکتر محمد حسن قوسیان مقدم گفت: ساعت 11:11 دقیقه امروز، 29 فروردین‌ماه زلزله ای به قدرت 5.9 ریشتر، عمق 10 کیلومتری زمین در استان بوشهر حوالی گناوه را لرزاند.

وی افزود: در پی این زمین لرزه، پنج تیم ارزیاب هلال‎‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند. قوسیان مقدم همچنین از اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان خبر داد. گزارش خسارات احتمالی این زمین لرزه متعاقبا اعلام می شود.

گزارش اقدامات اولیه در زلزله بندر گناوه

سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر از آماده باش 4 بالگرد امدادی در استان‌های بوشهر، شیراز، اهواز و کرمان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تیم‌های ارزیاب اعزامی به مناطق حادثه دیده به 10 تیم رسید، افزود: حدود 30 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند که برای برآورد میزان خسارات احتمالی، هلال‌احمر در حال برقراری ارتباط با دهیاری‌ها و بخشداری‌های مناطق حادثه دیده است.

گفته می‌شود این زمین لرزه در استان‌های همجوار از جمله خوزستان،کهگیلویه و بویراحمد و فارس احساس شده است. خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از انجام اقدامات برای برپایی 3 بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله‌زده خبر داد. تاکنون چند پس‌لرزه کانون زمین‌لرزه را لرزانده است که بزرگترین آنها 4.5 ریشتر بوده است.

دیوارها ترک خوردند

سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص زلزله ۵.۹ ریشتری بوشهر گفت: تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل تا این لحظه گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود. ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.
او افزود: آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی شامل ۷۷ تیم، ۱۵ پایگاه، ۱۰ شعبه و دفاتر نمایندگی در استان بوشهر، ۶۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۸۱ تیم در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۶۶۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶۵ تیم در خوزستان، ۶۱۲ نیروی عملیاتی شامل ۹۰ تیم در هرمزگان اعلام شده که به طور کلی بیش از ۳۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۴۱۳ تیم آماده باش هستند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.