اجازه بازی به فوتبالیست باحجاب ایرانی داده نشد!

داور لیگ زنان بلژیک اجازه بازی به لژیونر ایرانی را با استفاده از حجاب نداد!

در چارچوب رقابت‌های لیگ فوتبال زنان بلژیک لژیونر ایرانی در اتفاقی عجیب اجازه حضور در زمین با حجاب را پیدا نکرد!

در چارچوب رقابت‌های پلی‌آف لیگ زنان کشور بلژیک تیم شارلروا به مصاف وایت استار رفت که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود شارلروا به پایان رسید. در جریان این مسابقه اما یک اتفاق عجیب رخ داد که بازتاب‌های زیادی داشت.

یاسمن فرمانی، فوتبالیست زن ایرانی که از سال گذشته برای تیم شارلروای بلژیک توپ می‌زند، شب گذشته در مسابقه حساس تیمش اجازه بازی پیدا نکرد. هنگامی که فرمانی می‌خواست مانند همه بازیکنان وارد زمین شود، داور مسابقه جلوی او را گرفت و اعلام کرد که به دلیل داشتن حجاب حق حضور در زمین را ندارد!

داور مسابقه مذکور در ابتدای بازی خطاب به فرمانی اعلام می‌کند در صورتی می‌تواند برای تیمش به میدان برود که بدون حجاب وارد زمین شود، اما این بازیکن ایرانی شرط داور را قبول نکرده و بازی تیمش را از روی نیمکت دنبال کرده است.

نکته مهم در این‌خصوص حضور فرمانی با حجاب در اکثر بازی‌های گذشته شارلرواست. دختر فوتبالیست ایرانی در زمان عقد قرارداد با تیم بلژیکی نیز این مسأله را با مسئولان تیمش در جریان گذاشته بود و تاکنون هیچ‌گاه در لیگ بلژیک به چنین مسأله‌ای برنخورده بود، اما دیشب داور بازی با یک تصمیم شخصی چنین اجازه‌ای برای ورود به زمین با حجاب اسلامی به بازیکن لژیونر شارلروا را نداد.

یاسمن فرمانی همسر علی قلی‌نژاد، ملی‌پوش فوتبال مردان است که هر دو در عضویت باشگاه شارلروای بلژیک قرار دارند. مسئولان باشگاه شارلروا بعد از تصمیم داور این مسأله را مورد بررسی قرار داده و اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کردند. حال باید دید فدراسیون بلژیک چه واکنشی به این موضوع خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.