گروه های امداد و نجات، در مسیر ایلراه‌های کوچ عشایر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری،از آماده باش و استقرار گروه های امداد و نجات این جمعیت در مسیر ایلراه های کوچ پاییزی عشایر در حد فاصل چلگرد _بازفت به شهرستان عشایر نشین اندیکا استان گرمسیری خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان چهار محال و بختیاری؛ سیداحمد مرتضوی اظهار کرد: ۲۳ امدادگر حرفه ای و متخصص در قالب تیم غواصی و نجات غریق، تیم امدادکوهستان و ۱۰۷ امدادگر جست‌وجو و نجات در آماده باش کامل، آماده خدمات رسانی به عشایر کوچرو در زمان اجرای تقویم کوچ پاییزی هستند.

وی، همچنین به نصب علائم اخطار و هشدار و نصب تابلو در این مناطق به خصوص حاشیه رودخانه‌های مسیر کوچ عشایر اشاره کرد و گفت: گاهی برخی از افراد، بدون توجه به این علائم، اقدام به شنا کردن می‌کنند، که در برخی از مواقع این بی‌احتیاطی منجر به یک حادثه تلخ برای خانواده‌های عشایری می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از آمادگی و هماهنگی کامل با امداد هوایی جمعیت هلال احمر برای اعزام بالگرد مستقر در مرکز استان (در صورت حضور) را یادآور شد و تاکید کرد: در صورت بروز حادثه احتمالی در مسیرهای سخت گذرکه امکان نجات از راه زمینی نباشد، برای نجات افراد حادثه دیده  از راه هوا امداد رسانی خواهد شد.

در ادامه بیژن طاهری رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنرگ نیز گفت: کوچ عشایر این استان طبق تقویم تعیین شده از روز ۲۰ شهریور آغاز و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت که عشایر کوچرو با گذر از گردنه ‘ تاراز’ و ایل راه های ‘لاسوزنی’ و پل ‘ماربره ‘به منطقه بازفت می رسند و با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.