یمنی‌ها هم جنگ و هم همه‌گیری کووید-19 را تحمل می‌کنند

مردم یمن در 5 سال گذشته از خشونت‌ها رنج کشیده‌اند

پس از کشته‌شدن سه نفر از همکاران کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در انفجاری در فرودگاه عدن، دومینیک استیلهارت، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، به این کشور سفر کرد.

مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جریان سفر خود به یمن گفت: «سفر من در پی کشته‌شدن سه نفر از همکاران‌مان، سفری غم‌انگیز است. اینکه مردم یمن در 5 سال گذشته از خشونت‌هایی از این قبیل رنج کشیده‌اند و علاوه بر مشکلات و پیامدهای ناشی از جنگ طولانی، در حال مبارزه با همه‌گیری جهانی هستند، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

حمله به فرودگاه منجر به کشته‌شدن کارکنان فرودگاه و همچنین خانواده‌هایی شد که آمده بودند عزیزان خود را بدرقه کنند ولی در یک لحظه دنیایشان عوض شد.

سه نفری که در این حمله کشته شدند، از کارکنان بااستعداد کمیته بودند که به افراد نیازمند کمک می‌کردند:

حمید القدامی که در دفتر نمایندگی فرعی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در صعده کار می‌کرد، برای رفتار خوشی که داشت، بین همه شناخته‌شده بود. او کارشناس بهداشت میدانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن بود که اقلام مورد نیاز را در جریان عملیات کمک‌رسانی در اختیار مهاجران و بازداشت‌شدگان قرار می‌داد. طی سال گذشته هم برای پشتیبانی از مراکز قرنطینه کووید-19 فعالیت می‌کرد.

احمد وزیری همیشه لبخند می‌زد و به امور لجستیکی در ورود کالا و پرسنل کمک می‌کرد. سعید کائیرنگا هم به عنوان تکنسین اشعه ایکس به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ملحق شده و یک بشردوست واقعی بود و دغدغه بیماران را داشت. او برای کارش اشتیاق بسیاری داشت و علاقه‌مند به تبادل تجربیاتش با دیگران بود.»

دومینیک همچنین گفت: «این اولین حمله در یمن، جایی که غیرنظامیان همواره خسارات بسیاری را تحمل می‌کنند، نیست. ما قبلا هم بارها گفته‌ایم و در آینده نیز تکرار خواهیم کرد که تمامی آنهایی که در جنگ یمن حضور دارند باید به غیرنظامیان امان دهند و از آنها حفاظت و تضمین کنند که کارکنان حوزه بشردوستانه می‌توانند در محیطی امن وظایف خود را انجام دهند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.