رفع مشکلات دارویی؛ مأموریت هلال احمر

تأمین و توزیع داروهای بیماران مبتلا به سرطان و دیابت در داروخانه‌های هلال‌ احمر

هلال‌ احمر نقش بسزايي هم در تأمين امنيت سلامت جامعه و تسکین آلام بشری نیز دارد. یکی از بخش‌هایی که این سازمان مردم‌نهاد در آن ورود کرده، رفع نیازهای درمانی و فعالیت‌های مرتبط با امور دارویی و تجهیزات پزشکی جمعیت ‏هلال‌ احمر است که سازمان تدارکات پزشکی و شرکت زیرمجموعه آن در این زمینه فعالیت می‌کنند.

دکتر شریفی همچنین رفع دغدغه‌های مربوط به کمبود انسولین قلمی را یکی از برنامه‌های مهم شرکت پخش سهاهلال عنوان کرد و گفت: «انسولین قلمی «نوورپید» و« لانتوس» به وسیله این مجموعه تأمین و در​ داروخانه‌ها توزیع شده است.»

مدیرعامل شرکت پخش سهاهلال ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر و استقبال از طرح همگرایی شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان برای رفع مشکلات دارویی تأکید کرد: «در سال 1400 تلاش خود را به کارخواهیم بست تا هموطنان عزیز با کمبود هیچ دارویی مواجه نشوند.»

داروخانه مرکزی هلال احمر خدمات دارویی را با حداکثر توان ارایه می‌کند
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تدارکات پزشکی همچنین ارایه خدمات شایسته دارویی به بیماران و مراجعان از اولویت‌های سازمان تدارکات پزشکی بوده و داروخانه مرکزی هلال احمر به دلیل تأمین و توزیع داروهای خاص و حیاتی از اهمیت ویژه‌ای در نظام توزیع دارویی کشور برخوردار است و بیشترین سهمیه دارو به داروخانه‌های هلال احمر اختصاص دارد.
در این زمینه نیروهای شاغل در داروخانه مرکزی هلال احمر به صورت تمام‌وقت و در ایام تعطیل نوروز 1400 نیز بدون تعطیلی به خدمت‌رسانی، تأمین و توزیع داروهای مورد نیاز آنان پرداختند و بیش از 13 هزار مراجعه‌کننده از خدمات دارویی بهره‌مند شدند.
 داروخانه مرکزی هلال احمر  به منظور دسترسی هر چه بهتر بیماران به داروهای مورد نیاز و خاص تمهیدات لازم را انجام داده و ضمن رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی با بالاترین استاندارد که با اقداماتی همچون ضدعفونی ساعتی فضای داروخانه، نصب دستگاه ضدعفونی‌کننده در ورودی داروخانه‌ها، نصب استیکر بر روی صندلی‌ها و مقابل باجه‌ها، نصب پوسترهای هشداردهنده و همچنین استفاده از ماسک N95 و انجام تست PCR  برای تمامی پرسنل انجام شده است، به ارایه خدمات دارویی پرداخته‌اند.
شایان ذکر است تأمین داروهای بیماران خاص با تعامل مناسب با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کماکان ادامه دارد و همکاری و هماهنگی‌های لازم با سازمان غذا و دارو در این زمینه صورت پذیرفته است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.