استقلال، خطرناک‌ترین تیم قاره کهن

آبی‌های ایران با زدن 8 گل در 2 بازی خودشان را در قامت یک مدعی آسیایی مطرح کرده‌اند

فرهاد مجیدی بعد از دومین پیروزی قاطعانه تیمش می‌گوید استقلال امسال خودش را برای قهرمانی در آسیا آماده کرده است.

بعد از کنار رفتن محمود فکری از هدایت استقلال و حضور فرهاد مجیدی در رأس کادر فنی این تیم هواداران آبی انتظار ایجاد تغییر و نتیجه‌گیری بهتر داشتند. از زمان حضور مجیدی هم تغییرات مثبتی در استقلال ایجاد شده و البته تیم از نظر نتیجه‌گیری عملکرد بی‌نظیری داشته است.

آبی‌ها که با هدایت فرهاد از چهار بازی داخلی سه برد و یک تساوی کسب کردند، این روزها در آسیا تیمی فراتر از انتظار نشان می‌دهند. با اینکه تصور می‌شود بازی خارج از خانه، آن هم در خاک عربستان سعودی تأثیر منفی روی شاگردان مجیدی داشته باشد، اما استقلال در دو بازی نخست خود یک تیم کاملا مدعی نشان داده. بعد از پیروزی 5 بر 2 برابر الاهلی، استقلال با سه گل الشرطه عراق را هم بدرقه کرد تا علاوه بر صدرنشینی در گروه خود، با زدن 8 گل خودش را خطرناک‌ترین تیم در سطح آسیا نشان دهد.

اما جالب‌تر واکنش فرهاد مجیدی بعد از پایان بازی با الشرطه به سوالی مبنی بر شانس صعود تیمش به عنوان سرگروه بود: «فکر می‌کنم الدحیل سخت‌ترین رقیب ما برای صدرنشینی باشد. ولی چیزی که استقلال و هوادارانش می‌خواهند این است که ما قهرمان آسیا شویم. من و بازیکنانم خودمان را برای این موضوع آماده کردیم. قطعا تلاش‌مان را می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم هواداران استقلال را خوشحال کنیم.»

صحبت‌های فرهاد مجیدی درباره هدف‌گرفتن قهرمانی در آسیا، امید بزرگی را در دل هواداران این تیم ایجاد کرد؛ اگرچه هنوز برای صحبت درباره قهرمانی خیلی زود است. با این حال قرار داشتن استقلال در گروه مرگ و نتیجه‌گیری این تیم در دو بازی اخیر باعث تعریف و تمجید همه کارشناسان از نحوه بازی تیم فرهاد مجیدی شده و بدون شک ترس را هم به جان رقبای استقلال انداخته است.

در حالی که استقلال بیشترین گل‌زده را بین تمام تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان تا پایان هفته دوم به نام خودش ثبت کرده، بد نیست به دیگر آمارهای مثبت تیم مجیدی هم نگاهی بیندازیم. استقلال در بازی با الشرطه عراق در 64درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و مالکیت بازی را در اختیار داشت. از سویی شاگردان فرهاد مجیدی در این بازی 644 پاس به هم دادند که این بیشترین پاس بین تیم‌های ایرانی در هفته دوم بازی‌ها بود. 88درصد این پاس‌ها مقصد صحیحی داشت. 11 شوت به سمت دروازه و 6 ضربه کرنر از دیگر آماری است که برای تیم استقلال در این بازی به ثبت رسیده است. به ثمر رساندن 8 گل در دو بازی آن هم در برابر تیم‌های الاهلی و الشرطه نشانگر افکار تهاجمی فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیاست و نقشه‌هایی که او برای موفقیت تیم در این فصل از بازی‌ها ترسیم کرده است.

باید دید با این آمارهای هیجان‌انگیزی که از استقلال در دو بازی اخیر ثبت شده، آنها می‌توانند سخت‌ترین بازی مرحله گروهی خود را برابر الدحیل قطر با موفقیت پشت‌سر بگذارند یا اتفاقات دیگری در راه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.