جنگ بزرگ در فوتبال اروپا، ابرقدرت‌ها کنار می‌روند!

ورود 12 ابرقدرت فوتبال به سوپرجام اروپا شاید تا پای حذف آنها از لیگ قهرمانان و لیگ‌های داخلی هم پیش برود

12 باشگاه بزرگ اروپایی پس از ماه‌ها مذاکره و به‌رغم تهدیدات شدیداللحن یوفا و فیفا دست به تأسیس سوپر لیگ اروپا زدند.

«امروز 12 باشگاه معتبر فوتبال اروپا گرد هم آمده‌اند تا اعلام کنند که با تأسیس یک رقابت جدید میان‌هفتگی، سوپرلیگ، تحت مدیریت باشگاه‌های موسس آن موافقت کرده‌اند.» این جملات آغاز جنگی تمام‌عیار بین ارکان فوتبال اروپا و جهان با بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی بود. جنگی که پیش از این در پشت پرده در جریان بود و اکنون به تمامی عیان شده است.

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس؛ 12 عضو موسس سوپرلیگ اروپا هستند که ممکن است هر لحظه تصمیم قطعی برای کنار گذاشته شدن آنها از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و حتی لیگ‌های داخلی‌شان گرفته شود.

این اتفاق البته مخالفان زیادی علاوه بر فیفا و یوفا دارد. در ابتدا باید گفت بزرگ‌ترین مشکل این رقابت این بوده که لیگ قهرمانان اروپا از کار خواهد افتاد و تیم‌های کوچک زمین خواهند خورد. لیگ‌ها از آن تب‌وتاب بیرون خواهند آمد، زیرا این شدت رقابت برای حضور در اروپا بوده و اگر این رقابت دیگر هیجان سابق را نداشته باشد، هیجان لیگ‌ها نیز از بین خواهد رفت و تیم‌های کوچک زمین خواهند خورد. نکته دیگر پایین آمدن حق پخش و سهام برخی باشگاه‌ها خواهد بود، زیرا تخمین زده شده که با ورود سوپرلیگ، عملا بسیاری از پخش‌کننده‌ها برای لیگ‌ها دیگر سرمایه‌گذاری نخواهند کرد و همین باعث می‌شود قدرت مالی تیم‌های کوچک کمتر شود.

شبکه «بی‌بی اسپورت» خبر داد اتحادیه فوتبال اروپا به دلیل تأسیس خودسرانه یک لیگ جدید از سوی 12 باشگاه اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد. یوفا قصد دارد 12 باشگاه قانون‌شکن را از این مسابقات کنار بگذارد و محروم کند. در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های رئال مادرید، منچسترسیتی، چلسی و پاری سن ژرمن حضور دارند. رئال، سیتی و چلسی جزو 12 باشگاه کودتاگر علیه فیفا به شمار می‌روند که از این رقابت‌ها حذف می‌شوند و در صورت اجرایی‌شدن این حکم یوفا، پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان شناخته می‌شود.

برخی معتقدند پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید سردمدار 12 باشگاه اروپایی کودتاگر است، اما به هر حال این باشگاه‌ها با یکدیگر متحد شدند و مشخص نیست تا کجا پیش خواهند رفت.

نشریه «گازتا دلو اسپورت» ایتالیا خبر داد 3 باشگاه یوونتوس، میلان و اینتر به دلیل قانون‌شکنی و پیوستن به سوپر لیگ اروپا در آستانه اخراج از سری آ قرار دارند. دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله رئال مادرید و بارسلونا نیز به همین شکل تهدید شدند، اما فعلا که پای موضع خود ایستاده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.