راهی برای فرار نبود؛ 6 کارگر سوختند

جزئیات آتش‌سوزی مرگبار کارگاه فوم‌سازی پردیس

شش زن و مرد بر اثر آتش‌سوزی در یک کارگاه فوم‌سازی در روستای کرشت جاجرود جان خود را از دست دادند.
راهی برای فرار نداشتند. آتش راه فرار را محاصره کرده بود.  تنها راه نجات در خروج بود، اما شعله‌های آتش از همان جا زبانه می‌کشید. 6 کارگر کارگاه فوم‌سازی مبل مبحوس شده بودند. مشخص نبود این آتش از کجا و چگونه زبانه کشیده است. اما مواد اشتغال‌زا هر ثانیه بر وسعت آتش می‌افزود. حریق خیلی سریع وسعت گرفت. خیلی زود این حریق گسترده به  تیم‌های امدادی مخابره شد.

تلاش بی‌نتیجه

تا رسیدن آتش‌نشانان و نیروهای اورژانس کارگران خارج از کارگاه سعی کردند محبوس‌شدگان را نجات دهند. اما هر لحظه بر دامنه آتش افزوده می‌شد. در خروج بسته شده بود و تلاش‌ها برای نجات اسیرشدگان آتش نتیجه‌بخش نبود تا اینکه تیم‌های امدادونجانت به صحنه حریق رسیدند.

آتش‌نشانان از چند جهت با لوله های آب به دل آتش رفتند. آتشی که ساعت 11 و 03 دقیقه روز یکشنبه زبانه کشیده بود،  خیلی زود با محاصره مردان آتش خاموش شد.

اما 6 کارگر محبوس‌شده کارگاه نجات نیافتند و در آتش سوختند.  تیم‌های امدادی یکی‌یکی کارگران محبوس را از سوله سوخته بیرون کشیدند.

تیم‌های قضائی هم به دل حادثه آمده بودند. حادثه‌ای که در کارگاه مبل‌سازی در بلوار خلیج‌فارس پردیس رخ داده بود. جمعیت زیادی  هم  در محل حادثه جمع شده بودند.

مرگ 6 کارگر

مجتبی خالدی،  سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره به «شهروند» گفت: «ساعت 11 و 3 دقیقه  یکشنبه تماسی مبنی بر حریق در کارگاه فوم‌سازی در کارگاه ساخت مبل با اورژانس گرفته شد. بلافاصله پس از آن پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد هوایی به محل اعزام شدند.

عدم رعایت نکات ایمنی باعث  این حریق گسترده در کارگاه فوم‌سازی مبل کرشت پردیس  بود.  در این حادثه 6 نفر برای نجات خود وارد سوله‌ای شدند که متأسفانه حریق، راه سوله را بست، به ‌طوری که آتش بین آنها و محل خروج حائل شده بود، به همین دلیل امکان خارج‌شدن از آنجا وجود نداشت و 6 نفر در داخل سوله جان باختند.

به نظر می‌رسد سه نفر از فوتی‌ها  زن و سه نفر  مرد هستند، البته با توجه به شدت آسیب، منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.»

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: «پنج نفر در خارج از سوله دچار مصدومیت شدند که سه نفر از آنان توسط همکاران اورژانس در محل درمان شدند و یک نفر به علت شدت جراحات با اورژانس هوایی به تهران منتقل شد. یک نفر دیگر با 20درصد سوختگی با اورژانس زمینی به مراکز درمانی انتقال یافت.»

تشکیل پرونده قضائی

پرونده قضائی درخصوص مرگ  6 نفر در حادثه آتش‌سوزی در کارگاه مبل‌سازی تشکیل شد.علیرضا آقاجاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از تشکیل پرونده قضائی درخصوص فوت 6 نفر در حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی خبر داد و اظهار کرد: «ظهر  یکشنبه گزارش مرگ 6 نفر در پی حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی واصل شد که با توجه به اهمیت موضوع در محل حادثه حاضر شدم.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در ادامه گفت: «دو نفر از فوت‌شدگان زن و از اتباع افغانستانی و چهار نفر از فوت‌شدگان مرد بودند؛ همچنین در جریان این آتش‌سوزی سه نفر نیز مصدوم شدند که با بالگرد به تهران اعزام شدند.»

بلافاصله درخصوص این حادثه پرونده قضائی تشکیل شده و تحقیقات درخصوص عوامل این حادثه، استاندارد لوازم موجود در کارگاه و عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه در حال انجام است.

علت این حادثه و اینکه قربانیان چرا موفق به فرار از محل آتش‌سوزی نشدند، بررسی خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.