ماجرای کلاهبرداری از 40 توریست

مرد تبهکار  با ادعای اخذ ویزای اقامت در کشور‌های اروپایی از ۴۰ گردشگر تهرانی، ۲۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری با ترفند «اخذ ویزا و اقامت در کشور‌های اروپایی» با شکایت دو نفر از شهروندان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

شاکیان پرونده اظهار داشتند با متهم در فضای مجازی که تبلیغ تور‌های سفر‌های خارجی و اخذ ویزا می‌کرد، آشنا شده‌اند و پس از ارتباط و تماس تلفنی، متهم مدعی شد دارای نفوذ در سیستم اداری و حکومتی کشور است و توانایی اخذ ویزا و اقامت در کشور‌های اروپایی را دارد.

شاکیان ادامه دادند که متهم ابتدا ۲هزار یورو طی قراردادی دریافت کرده است. در مرحله دوم با ارسال مدارک ویزا و بلیت‌های هواپیمایی مبلغ ۳۸۰میلیون ریال دیگر نیز گرفت، اما پس از مدتی متوجه شدیم که بلیت و ویزای دریافتی، جعلی است.

دستگیری شاهین

نظر به حساسیت و اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم قرار گرفت که با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و پیگیری‌های به عمل آمده هویت متهم به اسم «شاهین» شناسایی شد.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان مخفیگاه متهم را در خانه‌ای واقع در خیابان سبلان شمالی شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند و به پایگاه سوم این پلیس انتقال دادند.

متهم در بررسی‌های بیشتر به ۴۰ کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد. کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری‌شده از مالباختگان را بیش از ۲۰میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

تاکنون هر ۴۰ مالباخته شناسایی شده‌اند و متهم با دستور قضائی برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.