بازداشت حراجی غیرمجاز هنر

متهمی که نشریات هنری شاکی را بدون اجازه در شبکه های اجتماعی حراج کرده بود، دستگیر شد. متهم بیش از 35هزار دنبال‌کننده در سه صفحه اینستاگرامی داشت.

زنی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی نشریات هنری او را منتشر می‌کنند و به فروش می‌رسانند و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی شده‌اند.

شاکی در ادامه گفت: «از استادان هنر و مقالات هنری هستم و نشریات بسیار زیادی در عرصه آموزش به چاپ رسانده‌ام که روز گذشته متوجه شدم نشریات من در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاص متعددی با سوءاستفاده از نامم مجموعه‌های هنری‌ام را  در شبکه‌های اجتماعی می‌فروشند.»

کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات اولیه  به دست آوردند که بیش از سه صفحه اینستاگرامی با بیش از  35هزار دنبال‌کننده در این‌خصوص فعالیت دارند و روزانه تعدادی از آثار هنری شاکی با مبالغ مختلفی در این صفحات به فروش می‌رسد.»

متهم در محاصره قانون

با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا دو نفر از  گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی و متعاقب آن مخفیگاه متهمان در شمال تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

متهمان با انتقال به پلیس فتا پس از مواجهه با شاکی ضمن پذیرفتن جرم‌شان گفتند با توجه به استقبال زیاد مردم از آثار هنری شاکی صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدیم.

طبق ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است، به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او یا عمدا به شخص دیگری غیر از پدیدآورنده، نشر یا پخش یا عرضه کند، به حبس تأدیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir   اطلاع‌رسانی کنند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.