«توافق موقت» نداریم

عراقچی: گفت‌وگوها فقط درباره گام نهایی به منظور رفع تحریم‌هاست

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه فقط درباره گام نهایی به منظور رفع تحریم‌ها گفت‌وگو می‌کنیم، شایعات مطرح شده در رسانه‌های غربی تحت عنوان طرح گام به گام یا توافق موقت را بی‌پایه و اساس خواند.

شهروندآنلاین: سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در وین، در واکنش به برخی گزارش‌های کذب منتشرشده در رسانه‌های غربی تأکید کرد که به هیچ وجه بحثی تحت عنوان «توافق موقت» یا موضوعاتی از این دست در گفت‌وگوهای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ مطرح نیست.

عراقچی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران تنها درخصوص گام نهایی به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت‌وگو می‌کند و شایعاتی نظیر طرح‌های گام به گام یا توافق موقت، بی‌پایه و اساس است.»

مذاکره‌کننده ارشد ایرانی همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند به هیچ وجه اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهد داد و در عین حال برای رسیدن به نتیجه، شتاب و تعجیل نیز نخواهد کرد و تصریح دارد که گفت‌وگو‌ها باید با دقت و با حفظ منافع و مواضع قطعی کشور انجام شود.

سیدعباس عراقچی در پایان عنوان کرد که هرگونه تصمیمی درخصوص روند و نتایج گفت‌وگوها در تهران اتخاذ خواهد شد و تیم مذاکره‌کننده گزارش خود را از وضعیت مذاکرات به طور مستمر به مقامات عالی رتبه ارایه می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.