غربالگری‌های دقیق و سریع افراد جامعه با همکاری هلال

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مجتمع دارویی-درمانی هلال و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

تفاهم‌نامه همکاری میان مجتمع دارویی-درمانی هلال احمر ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص انجام غربالگری‌های دقیق و سریع افراد و رصد مبتلایان برای جلوگیری از ورود به جوامع سالم منعقد شد.

با توجه به وقوع پاندمی ویروس کرونا از سال ۲۰۱۹ و گسترش در سطح جهانی و همچنین جدال ملل مختلف در سال ۲۰۲۰ متأسفانه بعد از گذشت چهار ماه از سال ۲۰۲۱ این پاندمی نه تنها ریشه‌کن نشده است بلکه شاهد ابعاد تازه‌ای از میزان شیوع در جهان به‌ویژه در کشور ایران هستیم.

از آنجا که تا رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی راه طولانی در پیش است، بهترین راه مبارزه در شرایط کنونی انجام غربالگری‌های دقیق و سریع افراد جامعه و در پی آن رصد مبتلایان برای جلوگیری از ورود آنها به جوامع سالم است.

در همین زمینه و بنا به گفته دکتر کوروش پرند، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، تصمیم گرفته شد تا نسبت به عقد تفاهم‌نامه و اجرای برنامه کاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر، با مجتمع دارویی-درمانی هلال ایران که وابسته به جمعیت هلال احمر است، اقداماتی انجام شود.

انجام غربالگری‌های دقیق و سریع افراد جامعه

یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه برای انجام غربالگری‌های دقیق و سریع افراد جامعه بوده و در اجرای سیاست‌های غربالگری‌های دقیق تا رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی برای سرعت‌بخشیدن به غربالگری مبتلایان در مرحله اول در دستور کار است. مشارکت در واکسیناسیون عمومی در وهله بعد و اجرای برنامه‌های کنترل محور پاندمی ذیل سیاست‌های مبارزه با ویروس کرونا تا زمان برگشتن به حالت عادی جامعه و گذر از وضعیت اضطراری از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

البته تداوم اجرای این تفاهم‌نامه منوط به وجود سازوکار مشخص برای اجرای برنامه‌های منظم نمونه‌گیری یا واکسیناسیون است و منابع مالی برای اجرای برنامه‌های منظم نمونه‌گیری یا واکسیناسیون از محل منابع مردمی یا در صورت لزوم جذب منابع دولتی یا خصوصی با همکاری طرفین در قالب همکاری در جهت واکسیناسیون عمومی و نظایر آن تأمین خواهد شد.

تهیه محتوای آموزشی

بر اساس این تفاهم‌نامه مجتمع دارویی-درمانی هلال احمر ایران متعهد شد، شناسایی ظرفیت‌های غربالگری، شناسایی مناطق منتخب با اولویت مناطق تحت مدیریت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، هماهنگی با پارک‌های علم و فناوری منتخب برای اجرای برنامه ‌های کنترل‌محور پاندمی در مناطق مختلف کشور و هماهنگی با سازمان ‌های مربوطه برای در اختیار گذاشتن فضای مورد نیاز احتمالی را بر عهده گیرد.

تهیه محتوای آموزش ‌های پیشگیری و درمان‌محور با توجه به شدت بیماری در قالب پلتفرم مشخص متناسب با شرایط اشخاص مبتلا، تجهیز و فراهم‌سازی امکانات لازم برای ارایه خدمات غربالگری مورد نیاز جامعه هدف، ارایه سازوکار اجرایی و چارچوب کار به انضمام پیش‌بینی اماکن مورد نیاز در جهت توسعه طرح، پیاده‌سازی آموزش‌های مهارت‌های پیشگیری به صورت آنلاین و یا حضوری و یا کارگاه آموزشی، متناسب با شرایط اعلامی دوره کرونا در مناطق هدف، مدیریت و راهبری سامانه‌ها و امکانات فضای مجازی به صورت برخط و ثبت فرآیندها و اطلاعات مربوط به اجرای طرح‌های ذیل سازوکار این تفاهم‌نامه ازجمله تعهدات پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.