کشف و انهدام یک کارگاه تولید سلاح با چاپگر سه‌بعدی

پلیس اسپانیا از کشف و انهدام یک کارگاه غیرقانونی تولید سلاح با چاپگر سه‌بعدی در شهر سانتاکروز در جزیره تنریفه از مجمع الجزایر قناری خبر داد.

دو دستگاه چاپگر سه‌بعدی قطعات اسلحه نظیر صدا خفه‌کن، لوله هفت‌تیر و خمیر پلاستیک برای ساخت ماشه، یک تفنگ تهاجمی، دو اسلحه دستی الکتریکی یا تِیزِر، یک قداره و یک جلد تپانچه با آرم ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم ازجمله کشفیات پلیس از این کارگاه بوده است.
همچنین در این کارگاه تعداد سی دفترچه راهنما برای ساخت مواد منفجره ازجمله بمب دست‌ساز و انواع سلاح با کمک چاپگر سه‌بعدی برای اقدامات تروریستی و جنگ‌های چریکی در مناطق شهری و مطالبی درباره «برتری‌طلبی نژاد سفید» یافت شد.
در این عملیات از یک تیم از سگ‌های تربیت‌شده برای یافتن مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت مواد منفجره نیز کمک گرفته شد.
مالک این کارگاه که یک اسپانیایی است و به عنوان مدیر یک آسایشگاه سالمندان در این جزیره کار می‌کند، به داشتن سلاح و مواد منفجره غیر مجاز متهم و دستگیر شده است. عملیات جست‌وجو و کشف این کارگاه زمانی صورت گرفت که پلیس متوجه شد شخصی سعی دارد به صورت آنلاین سلاح‌های گرم و مواد منفجره بفروشد. وقتی پس از تحقیقات فراوان پلیس به محل تولید این اسلحه‌ها در جزایر قناری پی برد، مأموران به این محل حمله کرده و یک دستگاه چاپگر سه‌بعدی در حال کار دیدند که قطعات یک تفنگ کوچک را از روی یک فایل اینترنتی چاپ و تکمیل می‌کرد.
امروزه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و با متصل‌کردن یک چاپگر سه‌بعدی به کامپیوتر، قطعات پلاستیک و نرم‌افزارهایی که در اینترنت وجود دارد، به راحتی می‌توان یک اسلحه ساخت که به طور رسمی ثبت نشده‌ و دولت قادر به ردگیری آن نیست.
سال 2019 نیز به یک کنیسه یهودیان در آلمان حمله شده و طی آن دو نفر به وسیله یک اسلحه ساخته‌شده با چاپگر سه‌بعدی کشته شدند.
این عملیات حدود شش ماه پیش انجام شده است اما جزییات آن هجدهم آوریل امسال به حکم دادگاه اجازه انتشار یافت.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: BBC

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.