آبروریزی در آکادمی فوتبال مهدوی‌کیا!

با حکم کمیته انضباطی به خاطر استفاده از بازیکن صغرسنی قهرمانی لیگ نوجوانان را از آکادمی کیا پس گرفتند

کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران در خصوص شکایت برخی تیم های نوجوانان و جوانان تهران از آکادمی کیا به دلیل استفاده از بازیکن غیر مجاز رای جنجالی صادر کرد.

باشگاه های متعددی از تیم آکادمی کیا به دلیل استفاده از بازیکن غیر مجاز شکایت کردند. تیم هایی چون پارس جاوید، مهر یاران حافظ، پیکان و ایرانمهر. این تیم ها مدعی شدند محمد صدرا طاهر اسماعیل که برای تیم نوجوانان و جوانان آکادمی کیا بازی می کرده بازیکن غیر مجاز بوده و نام واقعی اش محمد رضا طاهر اسماعیل است.

بعد از بررسی های صورت گرفته توسط کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران رای دیدار آکادمی کیا با تیم پارس جاوید در رده سنی جوانان 3-0 به سود تیم پارس جاوید اعلام شد. هم چنین در رده سنی نوجوانان هم نتیجه دیدار آکادمی کیا با تیم های مهر یاران حافظ – پیکان و ایرانمهر 3-0 به سود حریفان اعلام شد. با نتایج اعلام شده از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران در رده سنی نوجوانان تیم آکادمی کیا عنوان قهرمانی این مسابقات را از دست داد. در جدولی که روی سایت هیات فوتبال استان تهران بروزرسانی شده است استقلال تهران با 37 امتیاز در صدر است و تیم آکادمی کیا هم با 34 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است. در حالی که پیش از این تیم آکادمی کیا با اقتدار قهرمان شده بود.

کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران در رای صادره روند رسیدگی به پرونده را شفاف توضیح داده است. هم چنین مبلغ 10 میلیون تومان برای تیم آکادمی کیا از سوی هیات فوتبال استان تهران جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. محمد صدرا طاهر اسماعیل و محمد رضا طاهر اسماعیل دو برادر اهل مشهد هستند؛ بازیکنی که برای تیم آکادمی کیا در رده سنی نوجوانان و جوانان بازی می کرده محمد صدرا طاهر اسماعیل بوده که بر اساس مدارک ارایه شده از سوی تیم های شاکی نام واقعی وی محمد رضا طاهر اسماعیل بوده که با مدارک برادرش در ترکیب تیم های نوجوانان و جوانان آکادمی کیا به میدان رفته است که در رای صادره از سوی کمیته انضباطی دلایل صدور رای مورد اشاره هم توضیح داده شده است.

با صدور رای جنجالی از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران استقلالی ها در فصل جاری صاحب یک جام دیگر شدند. چندی پیش تیم امید استقلال با مربیگری آرش برهانی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود و حالا با این رای تیم نوجوانان استقلال هم می تواند قهرمانی اش را در این فصل از بازی ها جشن بگیرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که آکادمی کیا می تواند به رای صادره از سوی کمیته انضباطی اعتراض و باعث ارجاع پرونده به کمیته استیناف شود. البته دلیل اعمال رای در جدول رده بندی لیگ برتر نوجوانان کشور به این خاطر است که آراء صادره از سوی ارکان قضایی هیات فوتبال استان ها همانند رکن های قضایی فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از صدور لازم الاجراست حتی اگر قابلیت تجدید نظر خواهی داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.