نگران نباشید، واکسن زده‌ام!

نویسنده «بازی تاج و تخت» به طرفدارانش اطمینان داد که به‌ تازگی واکسن زده و مشغول تمام‌کردن این مجموعه است

جرج مارتین در آخرین پستش نوشته: «همه‌ چیز خوب پیش می‌رود؛ ولی هنوز خیلی از برنامه تعیین‌‍شده عقب هستم. در ماه‌های گذشته زندگی‌ام شده نوشتن داستان نهایی و امیدوارم همه‌ چیز خوب پیش رود.» او که حالا 72سال دارد،‌ در این پست خطاب به طرفدارانش نوشته نگران سلامتی‌اش نباشند، چون واکسن کرونا را زده و از این مسأله نیز ناراحت است که 6 نفر از دوستانش را به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده است.

شهروند آنلاین: هفته گذشته دست‌اندرکاران سریال «بازی تاج و تخت»‌، تصویری در صفحه رسمی خود منتشر کردند که مخاطبان علاقه‌مند به این مجموعه را به حدس و گمان‌هایی واداشت. آنها با نوشتن جمله «زمستان در راه است» این تصور را القا می‌کردند که احتمالا فصلی دیگر یا مجموعه‌ای دیگر برای اقتباس از کتاب‌های جرج مارتین در نظر دارند. حالا هم جرج مارتین تصویری از آخرین مجموعه «ترانه یخ و آتش» را روی وبلاگ شخصی‌اش گذاشته است. او البته مدتی پیش نوشته بود همه تمرکز خود را روی نوشتن قسمت پایانی «بازی تاج و تخت» گذاشته است. نویسنده مجموعه «ترانه یخ و آتش» که سریال «بازی تاج و تخت» با الهام از این مجموعه ساخته شده، حتی آخرین جلد از این مجموعه رمان‌ها را بهترین اثرش توصیف کرده بود. با این حال اما همچنان جز وعده و عید، خبری از این کتاب نیست. مارتین به علت مشغولیت‌هایی که همراه با دست‌اندرکاران سریال داشت، نتوانست جلد آخر را به پایان برساند. او خودش یکی از عوامل سریال بود و بعضی از فصول را برای تهیه‌کنندگان نوشت، ولی در پستی توییتری اعلام کرد که رمان نهایی مجموعه از داستان سریال پخش‌شده، متفاوت خواهد بود. مارتین در اظهارنظری گفته بود که آخرین فصل از رمان آخر با نام «رویای بهار» هم در حال نگارش است. البته مارتین چندماه پیش نوشته بود که «بادهای زمستانی» را تا تابستان سال 2020 به اتمام خواهد رساند ولی ظاهرا انتشار این کتاب به تابستان نمی‌رسد. او گفته بود هر روز در حال نوشتن است ولی در اظهارنظر دیگری تأکید کرده بود که احتمالا کتاب اوایل سال 2021 منتشر خواهد شد. مارتین نوشته بود: «طرفداران این سریال با خواندن قسمت آخر مجموعه ترانه یخ و آتش شگفت‌زده خواهند شد، چون اتفاقات سریال در رمان وجود ندارند.» تمام این گفته‌ها به این جهت است که حواشی مختلفی درباره شباهت‌های رمان با قصه اصلی سریال به وجود آمده بود و مارتین آنها را رد کرده بود.

با این حال، از اوایل سال 2021 هم گذشته‌ایم و مارتین همچنان کتابی منتشر نکرده است. اولین مجموعه داستانی «ترانه یخ و آتش» در سال 1996 منتشر شد و سال‌ها بعد، شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او سریال «بازی تاج و تخت» را با الهام از این مجموعه ساخت. مارتین که حالا دهه هشتم عمرش را سپری می‌کند، طی سال‌های اخیر بارها انتشار ششمین و آخرین کتاب از این مجموعه با عنوان بادهای زمستان (The Winds of Winter) را به تعویق انداخته است. چندماه پیش مارتین با انتشار پستی توییتری اعلام کرده بود که قرنطینه و شیوع ویروس کرونا باعث پیشرفت در داستان رمان آخر مجموعه‌اش شده است. با وجود این، هنوز نویسنده «بازی تاج و تخت» به طرفدارانش تاریخ دقیق انتشار «بادهای زمستانی» را اعلام نکرده. او صرفا نوشته بود: «من در طول ماه‌های گذشته صدها صفحه از رمان آخر را تکمیل کردم و به لطف قرنطینه بادهای زمستانی بهترین کتابم خواهد بود.» این رمان‌نویس آمریکایی چندماه گذشته را به دلیل شیوع کرونا در کابینی در کوهستان سپری کرده است.

حالا نویسنده و خالق «بازی تاج و تخت» در آخرین پست وبلاگی‌اش نوشته: «همه‌ چیز خوب پیش می‌رود؛ ولی هنوز خیلی از برنامه تعیین‌‍شده عقب هستم. در ماه‌های گذشته زندگی‌ام شده نوشتن داستان نهایی و امیدوارم همه‌ چیز خوب پیش رود.» او که حالا 72سال دارد،‌ در این پست خطاب به طرفدارانش نوشته نگران سلامتی‌اش نباشند، چون واکسن کرونا را زده و از این مسأله نیز ناراحت است که 6 نفر از دوستانش را به خاطر این ویروس از دست داده است. او نوشته است که چند ماهی در کلبه کوهستانی‌اش می‌ماند تا داستان را تمام کند. از نوشته‌های آخر مارتین این‌گونه برمی‌آید که وقتی کلبه کوهستانی خود را ترک کند، کار نگارش رمان آخر تمام شده است. حالا طرفداران داستان‌های مارتین منتظر خبر خروج او از کلبه کوهستانی‌اش هستند.

مارتین گفته که مرگ هودور در کتاب جدید او متفاوت از آن چیزی است که در سریال «بازی تاج و تخت» رخ داد و نارضایتی خود از حذف‌شدن شخصیت بانوی سنگدل را نیز اعلام کرده است. یکی از موضوعات مهمی که مارتین در مورد تفاوت‌های داستان کتاب خود با سریال شبکه اچ‌بی‌او به آن اشاره کرده، به پیتر بیلیش یا همان لیتل فینگر مربوط می شود و البته رفتاری که با سانسا دارد. در سریال «بازی تاج و تخت»، پیتر بیلیش به سانسا خیانت کرده و مقدمات ازدواج او با رمزی بولتون را فراهم می‌کند. این اتحاد در نهایت به تعرض به سانسا، زندانی‌شدن و شکنجه‌های فیزیکی و روانی او توسط رمزی منتهی شد. وقتی سانسا از لیتل فینگر سوال کرد که آیا از شخصیت سادیستی رمزی اطلاع داشته یا خیر، او مدعی شد که از این موضوع بی‌اطلاع است. حالا باید دید که چه اتفاقاتی در آخرین کتاب‌های مجموعه تعبیه شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.