احتمال ریزش قیمت‌ها قوت گرفت

تغییر رفتار معامله‎‌گران در بازار ارز تهران

روزهای متمادی است که قیمت دلار در محدوده کانال ۲۳ و ۲۴هزار تومان قرار دارد و به تدریج روند کاهشی را تجربه می‌کند. با این حال تحولات رخ‌داده در رفتار فعالان بازار حکایت از آن دارد که احتمال ریزش قیمت‌ها قوت گرفته است

شهروند آنلاین: درحالی که مذاکرات برجام در وین در خصوص شرایط بازگشت طرفین ادامه دارد، بازار ارز تهران کم‌کم مهیای پذیرش شرایط تازه می‌شود .

بازار ارز ایران حساسیت بسیار بالایی را نسبت به وقایع سیاسی پیرامون داراست و هر اتفاقی زمینه را برای تحول این بازار مهیا می‌کند .

حالا اما روزهای متمادی است که قیمت دلار در محدوده کانال ۲۳ و ۲۴هزار تومان قرار دارد و به تدریج روند کاهشی را تجربه می‌کند. با این حال تحولات رخ‌داده در رفتار فعالان بازار حکایت از آن دارد که احتمال ریزش قیمت‌ها قوت گرفته است .

بازار ارز ایران این روزها با دو صف خاص روبه‌روست؛ یکی صف دریافت ارز از صرافی ملی و فروش آن در بازار آزاد و دیگری صف فروش دلارهای خانگی در بازار. به نظر می‌رسد هر دو صف با هدف حداکثرسازی سود و پیشگیری از زیان بیشتر از سود حاصله در سال‌های اخیرشکل گرفته است. همین دو المان نشان می‌دهد که بازار ارز ایران مهیای تحولات مثبت می‌شود .

این روزها بهای هر دلار آمریکا در صرافی بانکی فاصله‌ای بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان با بهای این ارز آمریکایی در بازار آزاد دارد. این بدان معناست که خرید دلار از صرافی ملی با کارت ملی و فروش آن در بازار آزاد می‌تواند سود آنی در محدوده یک‌میلیون تومان را به خریدار ارزانی دارد.

بر اساس رویه حاکم بر بازار هر فرد می‌تواند سالانه دوهزار و ۳۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. این مقدار سهمیه ارزی سالانه هر فرد است که فقط هم یک‌بار در سال با کارت ملی تعلق می‌گیرد.

موج تقاضا نیز زمینه را برای نوسان محدود ۵۰۰ تومانی در بازار ایجاد کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.