بهشت زهرا رکورد شکست

با توجه به افزایش آمار مرگ و میر در تهران رکورد روزانه تدفین‌شدگان در نیم‌قرن اخیر شکسته شد

مدیرعامل بهشت زهرا(س): «روز گذشته یکی از سخت‌ترین روز کاری برای همکاران بنده بود و یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ پنجاه ساله بهشت‌ زهرا(س) رقم خورد.»

شهروندآنلاین: به گفته مدیرعامل بهشت زهرا(س) آمار فوت‌شدگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ پیش از عید نوروز تک‌رقمی بوده اما اکنون وارد مرحله رکوردشکن شده است.

او گفته است که در روز سی‌ویکم فروردین ۱۴۰۰ رکورد پنجاه ساله تدفین‌شدگان روزانه در گورستان اصلی پایتخت ایران شکسته شده است.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، با اشاره به روزهای غم‌انگیز و سخت بهشت زهرا در این ایام اظهار کرد: «روز گذشته یکی از سخت‌ترین روز کاری برای همکاران بنده بود و یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ پنجاه ساله بهشت‌ زهرا(س) رقم خورد.»

او تصریح کرد: «روز گذشته در بهشت زهرا(س) عدد فوتی‌های ناشی از کرونا به مرز 150 نفر رسید و باید به این عدد 200 متوفای غیرکرونایی را اضافه کرد و در روز 350 متوفی در بهشت زهرا(س) پذیرش و تدفین می‌شوند و یک رکورد بی‌سابقه حتی در طول 8 سال دفاع مقدس است.»

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: «حتی در بحران‌های کشور نظیر زلزله‌های منجیل، رودبار، سیل تهران و حتی زلزله بم با آن فاجعه بزرگ در 8 روز جمع شد.»

او با اشاره به پیک‌ها و موج‌های کرونا و افزایش متوفیان ناشی از کرونا خاطرنشان کرد: «ابتدا در فروردین، سپس تابستان و در ادامه پیک سوم در آبان‌ و هم‌اکنون نیز پیک چهارم را سپری می‌کنیم و در شب عید عدد متوفیان کرونایی شهر تهران تک‌رقمی شد و ما به عدد 9 رسیدیم و روز گذشته عدد متوفی ناشی از کرونا به عدد 147 رسید.»

این گورستان در سال ۱۳۴۹ تأسیس شده و بر اساس آمار رسمی نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آن دفن شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران دیروز اول اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرده که در شبانه روز اخیر ۳۸۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت و ۲۴۸۸۶ مبتلای جدید در کشور شناسایی شده‌اند.

همزمان با شکسته‌شدن رکورد پنجاه ساله فوتی‌های روزانه در تهران، برخی گزارش‌ها از تأخیر در دفن فوت‌شدگان حکایت دارد. بهشت زهرای تهران می‌گوید که در سه شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد. یک روز پیش از این اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، در بازدید از این گورستان از کارکنان آن تقدیر کرده بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.