کیوسک؛ 21 آوریل

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست

آنچه همه توجه گاردین و بیشتر روزنامه‌های انگلیسی را به خود جلب کرده سوپر لیگ اروپاست. نتیجه محاکمه درک شووین، افسر سابق مینیاپولیس، به جرم قتل جورج فلویدِ سیاهپوست هم صفحات روزنامه‌های آمریکایی را تسخیر کرد.

گاردین

روزنامه گاردین بر سوپر لیگ اروپا متمرکز است با این تیتر: «در حالی که طرح سوپرلیگ در آستانه فروپاشی قرار دارد، هواداران جشن می‌گیرند». عکس یک هواداران تیم فوتبال چلسی را نشان می‌دهد که روز سه‌شنبه، پس از اینکه این باشگاه اعلام کرد به‌ دنبال  کناره‌گیری از ESL (سوپر لیگ اروپا) است، در ورزشگاه استمفورد بریج شادی می‌کنند.

گاردین گفت پس از عقب‌نشینی منچسترسیتی و چلسی از رقابت‌ها، سوپر لیگ اروپا «در آستانه فروپاشی» است. این روزنامه گزارش داد که در «یک روز جنجالی و بزرگ برای فوتبال» بوریس جانسون، نخست‌وزیر، گفت دولت برای جلوگیری از سوپر لیگ اروپا «یک بمب قانونی» پرتاب می‌کند.

[ایده سوپر لیگ اروپا یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال جهان بود. این هفته 12 باشگاه بزرگ اروپایی از برگزاری رقابتی به نام سوپر لیگ اروپا خبر دادند که واکنش‌های مختلفی در پی داشت.]

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر دادگاه درک شووین، افسر سابق مینیاپولس و محکومیت او به جرم قتل جورج فلوید متمرکز است با تصاویری از درک شووین، افسر سابق، پس از محکومیت در روز سه‌شنبه در مینیاپولیس، جورج فلوید و مردمی که از نتیجه محاکمه افسر مینیاپولیس شادمانند.

تیتر می‌گوید که «شووین در مرگ فلوید به جرم قتل گناهکار شناخته شد». این روزنامه محکوم‌شدن افسر پلیس را «توبیخ نادر در برابر خشونت پلیس در ایالات متحده» می‌خواند. در تیتری دیگر می‌پرسد: «یک سال اعتراض و اصلاحات. حالا برای عدالت نژادی چه باید کرد؟»

تیترهای «با فریاد ما مهم هستیم، عقده‌گشایی و تسکین» و «در مینیاپولیس و کشور، احساس تحقق عدالت» هم درباره حکم تاریخی محکومیت پلیس در ایالات متحده می‌گوید.

واشنگتن‌پست

نتیجه محاکمه درک شووین به جرم قتل جورج فلوید حاکم بر صفحه نخست واشنگتن‌پست است با تیترهای «شووین در همه موارد اتهامی محکوم شد»؛ «در حکم پیامی بود: او کسی بود، زندگی او مهم بود»؛ «خانواده فلوید می‌گویند آنها می‌توانند دوباره نفس بکشند»؛ «شکستی نادر برای پلیس متهم به قتل».

«چراغ سبز اروپا به واکسن جانسون‌اندجانسون» هم تیتری است که از تمایل اتحادیه اروپا به این واکسن آمریکایی می‌گوید.

[در بیانیه روز سه‌شنبه آژانس دارویی اتحادیه اروپا آمده بود که واکسن آمریکایی جانسون‌اندجانسون در موارد بسیار نادری سبب لختگی خون می‌شود؛ لذا شرکت سازنده وظیفه دارد درباره این تأثیر جانبی نادر به مصرف‌کننده آگاهی‌رسانی کند. این آژانس گفته با وجود چنین خطری، مزایای استفاده از جانسون‌اندجانسون بسیار بیشتر است.]

«ایالات متحده قصد دارد تا سال 2030 میزان انتشار را به نصف کاهش دهد» تیتری است که از تصمیم جو بایدن برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای حداقل به نصف تا سال 2030 می‌گوید و توضیح می‌دهد این هدف نیازمند تغییراتی عمیق در داخل کشور است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.