۸ میلیون ایرانی در فاز دوم علیه کرونا واکسینه می‌شوند

اجرای فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای

عملیات واکسیناسیون فاز اول کرونا با سرعت در کشور در حال انجام است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواهیم شد

شهروند آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد طبق پیش‌بینی‌ها ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در فاز دوم واکسیناسیون کرونا تا پایان بهار امسال واکسن دریافت می‌کنند.

کیانوش جهانپور افزود: عملیات واکسیناسیون فاز اول کرونا با سرعت در کشور در حال انجام است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد  دارای بیماری زمینه‌ای خواهیم شد.

وی با تکذیب شایعاتی در خصوص عوارض جدی یا مرگ برخی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ایران، گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی در زمینه واکسن های داخلی و وارداتی مشاهده نشده است؛ ضمن آنکه میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک وی روسی بالای ۹۷ درصد است.

جهانپور در بخش دیگری از سخنانش افزود: بررسی نتایج آزمایشات بیماران کووید۱۹ در موج چهارم کشور نشان می‌دهد که بالای ۹۰ درصد بیماران به نوع جهش یافته کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

رییس روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت : موج چهارم  ویروس کرونا در ایران در واقع نوع جهش یافته انگلیسی است.

وی سفرهای نوروزی را در چرخش این ویروس بی‌تاثیر ندانست و گفت : مقایسه نوروز ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که میزان ابتلا و انتقال ویروس کرونا روندی متفاوت داشته است.

جهانپور ادامه داد : احتمال ورود انواع دیگر ویروس کرونا به کشور دور از انتظار نیست و باید مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.