برای گرفتن حق مردم ایران لحظه‌ای معطل نمی‌کنم

روحانی: نمی‌توانم هضم کنم یک ایرانی از برداشتن تحریم‌ها ناراحت شود

زمانی که ببینیم حق مردم ایران را می‌توانیم بگیریم به‎‌عنوان رئیس‌جمهوری یک لحظه معطل نمی‌کنم و همان موقع این کار را انجام می‌دهم. عده‌ای هم ناراحت هستند که به ما ربطی ندارد. مردم بدانند که تحریم برای تولید مرغ و تخم‌مرغ و پرورش دام، واکسن و کود و بذر تأثیر می‌گذارد.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری گفت: «هر زمان احساس کنیم طرف مقابل برای اجرای قانون و مقررات آماده است، لحظه‌ای برای برداشتن تحریم معطل نمی‌کنم و همان موقع این کار را انجام می‌دهم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و چهارمین برنامه جهش تولید در بهره‌برداری از طرح‌های ملی بخش کشاورزی گفت: «گاهی اوقات بعضی‌ها می‌گویند تحریم چه کار به مرغ دارد، مرغ که تحریم نشده است. مردم باید بدانند که در مرغ اجداد آنهایی که وارد می‌کردیم تحریم شدیم و نگذاشتند و می‌خواستند اخلال ایجاد کنند که در داخل کشور اصلا مرغ تولید نشود. از طرف دیگر نهاده‌هایی که وارد می‌کنیم، از طریق ارز و سیستم بانکی است که با فشارها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند، خرید و واردکردن آنها با مشکلات فروانی توأم بود.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

عده‌ای آشنا نیستند، درصد درست می‌کنند و می‌گویند 30درصد مشکلات به خاطر تحریم است و 70درصد به دلیل مدیریت است که این حرف کاملا و غلط و نادرست است؛ چراکه آنها نمی‌دانند که تحریم در چه زمینه‌هایی تأثیرگذار است و مشکلات ایجاد می‌کند و نمی‌دانند که  تحریم در کل تولید و در بخش کشاورزی و صنعت تحریم تأثیرگذار است.

نمی‌توانم درک و هضم کنم که کسی عضو ملت ایران باشد و از برداشتن تحریم ناراحت شود. چطور می‌تواند ایرانی و مسلمان باشد و اعلام کند که من در میان و کنار مردم هستم و برای آنها کار می‌کنم و از برداشتن تحریم ناراحت باشد.

ما آن لحظه‌ای که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون و مقررات آماده شده یک لحظه صبر نمی‌کنیم. مخالفان هرچه می‌خواهند بگویند و هرچه هم زور داشته باشند و هر چه هم بلندگو داشته باشند.

زمانی که ببینیم حق مردم ایران را می‌توانیم بگیریم به‌عنوان رئیس‌جمهوری یک لحظه معطل نمی‌کنم و همان موقع این کار را انجام می‌دهم. عده‌ای هم ناراحت هستند که به ما ربطی ندارد. مردم بدانند که تحریم برای تولید مرغ و تخم‌مرغ و پرورش دام، واکسن و کود و بذر تأثیر می‌گذارد.

ما کشوری در شرایط خشکسالی هستیم که در استفاده از آب باید حداکثر مراعات را انجام دهیم که یکی از راه‌های آن استفاده از آبیاری نوین است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.