بازگشت کریس رونالدو به خانه اول

کریس رونالدو قصد دارد فوتبالش را در منچستر یونایتد به پایان برساند

رسانه‌های خارجی از تمایل رونالدو برای بازگشت به یونایتد و نیز تلاش باشگاه انگلیسی برای محقق‌شدن این بازگشت رویایی خبر ‌داده‌اند.

کریستیانو رونالدو روزهای عجیبی را در یوونتوس پشت‌سر می‌گذارد. این سومین فصل حضور او در باشگاه تورینی است و با وجود آمار و ارقام قابل قبول در گلزنی، نتوانسته به اهداف موردنظرش در این باشگاه برسد.

یووه با رونالدو در دو فصل گذشته کار دشواری برای فتح اسکودتو نداشت اما برای فوق ستاره پرتغالی، جامی که بیشترین اهمیت را داشت، چمپیونزلیگ بود. سال اول حضور رونالدو، یووه در یک‌چهارم نهایی به دست آژاکس حذف شد. فصل گذشته در یک‌هشتم به دست لیون و امسال هم در یک‌هشتم نهایی توسط پورتو از رقابت‌ها کنار رفتند.

تابستان 2018 کریستیانو رونالدو بعد از نزدیک به یک‌دهه حضور در رئال مادرید این تیم را ترک کرد و راهی یوونتوس شد. جدایی رونالدو از رئال مادرید نه به سود رئال بوده است و نه خود این بازیکن در یووه توانسته انتظارات را برآورده کند. بعد از حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا اخبار و شایعات زیادی درباره جدایی رونالدو و بازگشتش به رئال مادرید به گوش می‌رسید.

طبق ادعای برخی منابع معتبر، رونالدو بی‌تاب بازگشت به رئال بود و اگر پیشنهادی جدی دریافت می‌کرد، حاضر بود با کاهش دستمزد به باشگاهی برگردد که در آن یک اسطوره ماندگار است. گفت‌وگوهای مقدماتی نیز چندی پیش بین ژرژ مندس ایجنت رونالدو با مسئولان رئال صورت گرفت که البته غیررسمی بود.

در نهایت اما فلورنتینو پرز رئیس رئال در برنامه بامداد سه‌شنبه ال چیرینگیتو، آب پاکی را روی دست رونالدو ریخت و تأیید کرد که رئال علاقه‌ای به بازگرداندن رونالدو ندارد. بازگشت رونالدو؟ این سوالی بود که مجری برنامه از پرز پرسید و با این پاسخ مواجه شد: «خیر؛ رونالدو با یوونتوس قرارداد دارد».

همین یک جمله کافی بود تا رونالدو با رویای بازگشت به رئال که پلان A او برای جدایی از یوونتوس محسوب می‌شود، خداحافظی کند اما نابغه پرتغالی یک پلان B هم دارد: بازگشت به منچستریونایتد. اولدترافورد خانه اول رونالدو بین سال‌های 2003 تا 2006 بود. در یونایتد او سه قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی چمپیونزلیگ را کسب کرد و سال 2008 به توپ طلا هم رسید تا با این افتخارات راهی رئال شود و 9 سال تاریخی را در باشگاه مادریدی رقم بزند.

در این خصوص تصویر رونالدو روی صفحه اول گاتزتا دلو اسپورت دیده می‌شود با تیتر:« یونایتد در تلاش برای جذب رونالدو.»

گاتزتا در مورد بازگشت احتمالی رونالدو به اولدترافورد نوشته است. از نگاه این نشریه معتبر، هرچند رونالدو در یوونتوس راحت است و هنوز یک‌سال دیگر هم قرارداد دارد ولی توقعات ورزشی او برآورده نشده و نمی‌توان او را بازیکنی چندان خوشحال در یووه توصیف کرد.

گاتزتا می‌گوید پس از پاسخ منفی علنی رئال مادرید، او حالا به یونایتد فکر می‌کند و حاضر است از دستمزد 31میلیون یورویی فعلی خود صرف‌نظر کرده و 20میلیون یورو از یونایتد دریافت کند. باشگاه انگلیسی بی‌میل به این انتقال رویایی نیست ولی باید تعدادی از بازیکنان خود را در انتقالات تابستانی به فروش برسانند تا به این ترتیب بتوانند منابع لازم برای جذب رونالدو(پرداختی به یووه و دستمزد بازیکن) فراهم کنند.

رونالدو در 38 بازی این فصل خود 32 گل برای یووه زده و اطمینان دارد که در 36سالگی می‌تواند برای منچستریونایتد یک ستاره تعیین‌کننده باشد. اولدترافورد می‌تواند بهترین پایان برای فوتبالیستی باشد که تاریخ را از نو نوشت و قطعا یکی از 5 فوتبالیست برتر همه دوران‌ها خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.