سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود

رییسی: از اواخر تیر و مرداد سال ۱۴۰۰ حدود زمانی تزریق واکسن به افراد اعلام می‌شود

در سامانه جامع واکسیناسیون کرونا همه افراد می‌توانند وارد شده و خوداظهاری کنند. به‌طور مثال شغل و بیماری زمینه‌ای خود را در سایت مشخص می‌کنند. این موارد استعلام شده و راستی‌آزمایی می‌شود. سپس این سایت به افراد اعلام می‌کند که در فاز چندم واکسیناسیون قرار دارند.

شهروند آنلاین: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «سامانه جامع واکسیناسیون کرونا به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند در این سامانه شغل و بیماری خود را اظهار کرده و از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند.»

علیرضا رییسی درباره راه‌اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا در کشور افزود: «در این سایت همه افراد می‌توانند وارد شده و خوداظهاری کنند. به‌طور مثال شغل و بیماری زمینه‌ای خود را در سایت مشخص می‌کنند. این موارد استعلام شده و راستی‌آزمایی می‌شود. سپس این سایت به افراد اعلام می‌کند که در فاز چندم واکسیناسیون قرار دارند.»

او ادامه داد: «از اواخر تیر و مرداد سال ۱۴۰۰ نیز حدود زمانی تزریق واکسن هم به افراد اعلام می‌شود. به‌طور مثال به فرد اعلام می‌کنیم که در نیمه دوم تیرماه یا نیمه اول مردادماه نوبت واکسیناسیون خواهد داشت.»

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: «در مراحل بعدی، مراکزی که نزدیک محل زندگی فرد است را نیز به او اعلام می‌کنیم و خود فرد می‌تواند یکی از این مراکز را انتخاب کند و بعد آن مرکز با فرد در ارتباط خواهد بود و می‌گوید که فرد در تاریخ و ساعت مشخص می‌تواند برای واکسیناسیون مراجعه کند.»

رییسی افزود: «پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، پیامکی به تلفن شخص ارسال شده و می‌گوید که شما واکسن را دریافت کرده و اگر عارضه داشتید با شماره مشخصی تماس بگیرید. همچنین قبل از تزریق دوم به شخص اعلام می‌شود که باید برای تزریق دوم مراجعه کند. مدتی قبل از تزریق دوم واکسن کرونا از فرد استعلام می‌شود که اگر می‌خواهد مراجعه کرده یا تزریق را به زمان دیگری موکول کند، وضعیت خود را مشخص کند.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «پس از تزریق دوز دوم نیز به فرد پیامک ارسال شده و اعلام می‌شود که جهت صدور کارت واکسیناسیون به کجا مراجعه کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. كامران فروزفر می‌گوید

    باسلام
    باتوجه به وضعيت كنوني خواهشمند است هرچه سريعتر سامانه مربوطه فعال شود زيرا كد ملي هر فرد كليد اصلي وجهت بروز رساني اطلاعات فرد ميتوان آدرس و وضعيت شغلي و سلامتي وشماره همراهي كه فرد اعلام ميكنددريافت شود وپس از راستي آزمايي الكترونيكي پيامي به فرد ارسال گردد كه باتوجه به پيام ارسالي باتوجه به سياست هاي نهاد مسئول فرد تكليف خود را ميداند واز ازدحام در مراكز تزريق ونابساماني جلو گيري گردد
    تصورم براين است كه سيستم مورد استفاده كنوني هم مشكل دارد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.