سقوط بیت‌کوین به خاطر برنامه مالیاتی بایدن

نرخ بیت‌کوین به دلیل وضعیت نامشخص رمز ارزها در برنامه‌های مالیاتی آمریکا به زیر ۵۰هزار دلار سقوط کرد.

شهروند آنلاین: با تداوم روند نزولی ارزهای دیجیتالی، بیت‌کوین سطح مهم ۵۰هزار دلاری را هم از دست داد. بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه متحمل ضررهای سنگینی شدند، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهوری ایالات متحده، جو بایدن، برای افزایش مالیات بر سود سرمایه، مانع سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال خواهد شد، پیش آمد.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن در حال برنامه‌ریزی تغییرات پیشنهادی در قانون مالیات ایالات متحده است، از جمله برنامه‌ای برای افزایش تقریبا دو برابری مالیات بر سود سرمایه تا ۳۹.۶درصد منتشر برای افرادی که بیش از یک‌میلیون دلار درآمد دارند، شنیده شده است.

ورس کانادا که یکی از پیشتازترین بورس‌های جهان در عرصه ارزهای دیجیتالی شناخته می‌شود، با ورود یک صندوق بورسی مبتنی بر رمز ارز دیگر موافقت کرد. بدین ترتیب، اکنون چهار ETF که مبتنی بر ارزهای دیجیتالی هستند، در بورس تورنتو لیست شده‌اند. این صندوق بورسی بر پایه رمز ارز اتریوم که اکنون دومین رمز ارز بزرگ دنیا محسوب می‌شود، به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خواهد پرداخت.

در حالی که گزارشاتی از احتمال خارج‌کردن سهام صرافی دیجیتال کوین بیس از بورس فرانکفورت به دلیل ناقص‌بودن اطلاعات خواسته شده منتشر شده بود، مدیران بورس آلمان اعلام کردند در نظر دارند برای تکمیل مدارک به کوین بیس مهلت دهند. همچنین انتصاب گری گنسلر به سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا خبر خوبی برای بازار رمز ارزها محسوب می‌شود. او جزو چهره‌های آشنا با رمز ارزها در بین مقامات شناخته می‌شود.

با تردید نسبت به روند بلندمدت بیت‌کوین، شمار سرمایه‌گذاران عمده در اتریوم افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که اکنون تعداد نهنگ‌های اتریوم که ۱۰هزار عدد اتریوم یا بیشتر از این رمز ارز در اختیار دارند، به رکورد تاریخی تازه‌ای رسیده است. استفان ایزاک- مدیر موسسه الوین کپیتال- گفت: پایان بیت‌کوین اجتناب‌ناپذیر است. نگرانی‌های محیط زیستی و قانون‌گذاری‌های دولتی سرنوشت حتمی بیت‌کوین را رقم می‌زنند. نمی‌دانم چگونه و چطور، اما پایان بیت‌کوین رقم خواهد خورد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین و ۱۵درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.