سخنان کم‌سابقه سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی: مخالفت اسراییل نظر آمریکا برای بازگشت به برجام را تغییر نمی‌دهد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره سفر هفته آتی مقامات اسراییل به آمریکا با هدف تأکید بر مخالفت با ورود مجدد آمریکا به برجام گفت که این سفر تغییری در موضع آمریکا در این زمینه ایجاد نمی‌کند.

شهروند آنلاین: جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره سفر هفته آتی مقامات اسراییل به آمریکا با هدف تأکید بر مخالفت با ورود مجدد آمریکا به برجام گفت که این سفر تغییری در موضع آمریکا در این زمینه ایجاد نمی‌کند.

در کنفرانس خبری در کاخ سفید یک خبرنگار پرسید که هفته آینده یک هیأت بلندپایه اسراییلی به واشینگتن سفر می‌کند تا بر مخالفت خود با بازگشت آمریکا به برجام را تأکید کند، آیا این باعث خواهد شد آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران تغییر عقیده دهد؟ جن ساکی در پاسخ گفت: «خیر.»

ساکی ادامه داد: «اولا مذاکرات ادامه دارد. البته این مذاکرات غیرمستقیم و با هدف بالقوه دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک و رو به جلو است. ما از همان ابتدا هم می‌دانستیم که این مذاکرات چالشی و زمانبر خواهد بود. گفت‌وگو بین همه طرف‌‌ها ادامه دارد.»

او افزود: «در رابطه با اسراییل باید بگویم، ما آنها را به‌عنوان شریک مهمی در جریان مذاکرات و اهدافمان قرار داده‌ایم و در سفر آتی و در آینده هم به این کار ادامه خواهیم داد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.