کودک استقلالی؛ از تهدید با چاقو؛ تا حمایت چند میلیونی

انتشار کلیپی از آزار یک کودک استقلالی واکنش‌های وسیع و تندی را در پی داشته است

با اعلام پلیس سبزوار، فرد آزاردهنده کودک چوپان توسط عوامل انتظامی دستگیر شده و البته قرار است به‌زودی باشگاه استقلال از این کودک هوادار آبی‌ها تقدیر کند.

این بار هم فضای مجازی و انتشار یک کلیپ تبعات سنگینی برای یک جوان داشت. آزار و اذیت یک خردسال به بهانه طرفداری از یک تیم فوتبال، محتوای ویدیویی بود که خیلی زود جمعه شب در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. در این کلیپ فردی با توسل به زور و خشونت مشغول آزار کودک روستازاده و چوپانی‌ست که علاقه‌مند به تیم فوتبال استقلال است. این کلیپ به‌سرعت در صفحات مختلف بازنشر و تبدیل به خبر اول فوتبال ایران شد.

موضوع آزار و اذیت یک کودک با سوژه‌ای فوتبالی بود؛ آن‌جایی که یک فرد جوان از این کودک می‌خواست که اعتراف کند استقلال را دوست ندارد و این مسأله با مقاومت آن کودک مواجه می‌شد؛ ساعتی پس از انتشار این کلیپ، هشتگی نیز در فضای مجازی از سوی طرفداران تیم فوتبال استقلال داغ شد و عاملان و افراد مختلف خواستار برخورد با فردی شدند که کودک را مورد آزار خود قرار داده است.

باشگاه استقلال در واکنش به انتشار این کلیپ، ضمن اظهار تأسف از این موضوع، خواستار شناسایی و برخورد قانونی مراجع ذیربط با فرد کودک‌آزار شد و از تقدیر ویژه از این هوادار باوفا(در اولین فرصت پس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا) خبر داد.

اما خیلی طول نکشید تا متهمان شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ اکبر محمدآبادی در این باره می‌گوید: «فردی که اقدام به آزار کودک هوادار تیم استقلال در شهرستان داورزن کرده بود، هم‌اکنون توسط پلیس فتای سبزوار دستگیر و در اسرع‌وقت به مرجع قضائی شهرستان داورزن تحویل داده می‌شود.»

در فضای احساسی به‌وجود آمده اما کمتر کسی توجهی به این نگاه داشت که کودک هوادار، از چه تیمی طرفداری کرده. البته واکنش‌ها هم قابل‌انتظار بود و به مرور هواداران استقلال پای تیم رقیب را به ماجرا باز کردند و در آن‌سو نیز عده‌ای به دفاع از خود و اعلام این ادعا که فرد آزارگر طرفدار این تیم نیست و باشگاه دیگری را دوست دارد، پرداختند.

وزیر ارتباطات که یک پرسپولیسی است یکی از واکنش‌های جالب به این اتفاق را منتشر کرده و در بخشی از پست اینستاگرامی‌اش نوشته است: «همه‌تون میدونید که من یه پرسپولیسی‌ام. امروز یه ویدیویی دیدم که چند نفری یه گل پسر استقلالی رو اذیت می‌کنند. چقدر ناراحت شدم. این فوتبال نیست. این هواداری نیست. این انسانیت نیست. کاش میشد این پسر رو پیدا کنم، بغلش کنم، بهش بگم دمت گرم که تیمت رو نمی‌فروشی. دمت گرم که جلوی حرف زور کوتاه نمیای حتی اگه چندتا گنده‌بک اذیتت کنند. دمت گرم پسر، بعدش هم با هم بریم پیش اونایی که اذیتت کردند.»

و البته ساعاتی بعد از انتشار خبر دستگیری عاملان این اتفاق، ویدیویی هم از پسرک چوپان منتشر شد. او در بخشی از مصاحبه خود با دوربین صداوسیما می‌گوید: «چند روز قبل که استقلال بازی را برده بود، من در صحرا مشغول خوشحالی با پرچم استقلال بودم. این فرد مرا صدا زد و می‌خواست مجبورم کند که بگویم استقلالی نیستم و به این تیم توهین کنم. من این کار را نکردم و حتی با چاقو مرا تهدید کرد. من خیلی استقلال را دوست دارم و حاضرم برای این تیم جانم را هم بدهم. همه بازیکنان استقلال را می‌شناسم و آرزویم این است که روزی برای تیم محبوبم بازی کنم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.