«دست خدا» این بار در بسکتبال!

رقم‌خوردن اتفاقات عجیب و تاریخی در فینال لیگ برتر بسکتبال، بازتاب بی‌نظیری در جامعه داشت

شاید خیلی از آنهایی که از شنبه شب تحت تأثیر اتفاقات فینال لیگ بسکتبال قرار گرفتند تا پیش از این فکرش را نمی‌کردند که بتوانند در چند ثانیه این قدر هیجان و استرس را تجربه کنند.

ماراتن نسبتا طولانی لیگ برتر بسکتبال که در مرحله نیمه نهایی با نبرد جذاب مهرام و پالایش نفت آبادان همراه بود، در ایستگاه فینال به جنگ تمام‌عیار بین دو تیم پرستاره شهرداری گرگان و مهرام رسید. در یک طرف صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، روزبه ارغوان و البته چند بازیکن خارجی و طرف دیگر و زمین شهرداری گرگان مایک رستم‌پور، محمد جمشیدی، گارد آمریکایی و چند بازیکن پرنام و نشان دیگر حضور داشتند. قبل از بازی هیجان‌انگیز شنبه بین شاگردان آرزومندی و شاهین طبع، شهرداری گرگان با دو برد از سه بازی اخیر خود توانسته بود خودش را به جام قهرمانی نزدیک‌تر کند؛ جامی که سال‌هاست هواداران این تیم انتظارش را می‌کشیدند و سال قبل هم کرونا مانع از رسیدن آنها به این عنوان شد.

این نبرد جذاب و تماشایی تا یک دقیقه پایانی کوارتر چهارم تقریبا برابر پیش می‌رفت، اما در 18 ثانیه پایانی سکانسی درخشان را از رشته بسکتبال و لیگ برتر بسکتبال ایران برای همه مردم ایران به نمایش گذاشت. خروج مهدی کامرانی و صمد نیکخواه، دو بازیکن باتجربه مهرام، به دلیل داشتن 5 خطا از بازی شانس مهرام را برای بازگشت به بازی کمتر می‌کرد، اما اشتباه عجیب نوید رضایی، بازیکن جوان شهرداری گرگان، نه تنها مهرام را به بازی برگرداند بلکه باعث شد این تیم سه امتیاز در فاصله سه‌دهم ثانیه تا پایان پیش بیفتد. مهرام تصور می‌کرد کار را به بازی پنجم کشانده، اما توپ در همان سه‌دهم ثانیه به پری پتی، بازیکن آمریکایی شهرداری گرگان رسید و او از زمین خودی توپ را روانه سبد مهرام کرد؛ توپی که به شکلی اعجاب‌انگیز وارد سبد شد.

نه تنها بازیکنان شهرداری گرگان در داخل زمین سر از پا نمی‌شناختند، بلکه هواداران پرشور این تیم که در سال‌های اخیر بارها حمایت خودشان را نشان دادند، برای این بازگشت رویایی هیجانی بیش از حد را تجربه می‌کردند. حتی با وجود رفتن توپ داخل سبد هم داوران برای بررسی اینکه توپ قبل از پایان زمان بازی از دستان «پری پتی» جدا شده، صحنه را به مدت چند دقیقه بازبینی کردند و درنهایت به این نتیجه رسیدند که گل را سالم اعلام کنند. بدین ترتیب بازی جشن مهرامی‌ها برای پیروزی کنسل شد و کار با نتیجه برابر 96 به وقت اضافه کشید.

مهرام که بازیکنان کلیدی خود را هم در زمین نداشت، در وقت اضافه خیلی خوب کار نکرد و در فاصله یک دقیقه مانده به پایان با شوت‌های سه امتیازی گارد آمریکایی شهرداری گرگان عقب افتاد. بحران در تیم مهرام زمانی اوج گرفت که کاپیتان صمد نیکخواه با سرمربی تیم بر سر اینکه بازیکنان داخل زمین خطا کنند یا خیر، بحث و جدل کردند. درنهایت در حالی که مهرام چندان آرامش نداشت، لودادن توپ در دقایق پایانی کار را تمام کرد و با اسلم دانک محمد جمشیدی شهرداری گرگان 110 بر 103 برنده بازی لقب گرفت. برای اولین‌بار شهرداری گرگان جشن قهرمانی خود را در لیگ برتر برپا کرد؛ اتفاقی که بازتاب فوق‌العاده‌ای به خاطر اتفاقات هیجان‌انگیز این دیدار داشت.

پری پتی، گارد آمریکایی شهرداری گرگان، درباره آن شوت فوق‌العاده خود می‌گوید: «هیچ کسی جز خدا آن کار را نکرد! من فقط توپ را شوت کردم. کار خدا بود، نه من! حالا خیلی خوشحالم. من در گرگان و ایران اسطوره شدم!»

هواداران گرگانی نام پری پتی را حالا حالاها فراموش نخواهند کرد و شاید بهترین جمله را در وصف او، یکی از همبازی‌هایش به کار برد که گفت «من امشب دست خدا را دیدم»!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.