بدترین بازیگر سال کیست؟ بدترین فیلم؟ و بدترین خواننده؟!

اهدای جوایز تمشک طلایی به بدترین‌های سال

شهروند آنلاین: درست مثل همه چهل سال اخیر، یک روز مانده به اهدای جوایز اسکار، چهل‌ویکمین دوره مراسم جذاب و بحث‌انگیز «جوایز رزی» یا همان «تمشک طلایی» برگزار شد و دنیای سینما بدترین آثار و هنرمندان یک‌سال اخیر را شناخت.

تمشک عجیب

در مراسمی که در پایانش‌، بسیاری «سیا»، خواننده و ترانه‌سرای استرالیایی را برنده بزرگ یا در حقیقت بازنده اصلی آن نامیدند؛ اما اتفاقات عجیب زیادی رخ داد- که یکی از مهم‌ترین‌هایش صدرنشینی فیلمی در فهرست تمشکی‌ها بود که پیشتر در دو رشته نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شده بود که یکی از معتبرترین جوایز دنیای سینما قلمداد می‌شود. اهدای تمشک چهل‌ویکم «بدترین فیلم» به یک فیلم مستند نیز از دیگر اتفاقات عجیب دوره چهل‌ویکم جوایز «تمشک طلایی» بود.

دیگر نکته عجیب مراسم امسال نامزدشدن «گلن کلوز» به خاطر بازی در فیلم «مرثیه هیل‌بیلی» بود. این بازیگر که برای بازی در این فیلم نامزد اسکار هم شده، با این هم‌زمانی اتفاقی عجیب را رقم زده است.

سبد سبد تمشک

اما همان‌طور که گفته شد بیشترین جوایز «تمشک طلایی» که به بدترین فیلم‌ها و بازیگران یک‌سال گذشته هالیوود اهدا می‌شود، به فیلمی تعلق گرفت که پیشتر از سوی «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» نامزد دو جایزه گلدن‌گلوب شده بود.

در مراسمی که هیچ‌کدام از نامزدها و برنده‌هایش (که توسط آرای ۱۰۹۷ عضو از آمریکا و ۲۵ کشور دیگر انتخاب شده بودند) به دلیل شیوع کرونا حضور نداشتند؛ بیشتر جوایز «تمشک طلایی» امسال به فیلم جنجالی «میوزیک» رسید- که در ماه‌های اخیر به دلیل نحوه نمایش بیماری اوتیسم و استفاده از بازیگری غیراوتیستیک با انتقادات زیادی مواجه بوده است.

این فیلم که در پایان مراسم توانست برنده سه جایزه پنج دلاری «تمشک طلایی» برای «سیا» خواننده استرالیایی، «کیت هادسون» و «مدی زایگلر» شود- که این دو آخری در بخش بدترین بازیگر زن نقش اول و مکمل برنده تمشک طلایی شدند؛ عملا می‌توان گفت که با این جوایز روند حاشیه‌سازی‌هایش را ادامه می‌دهد.
«میوزیک» که عواملش و به‌خصوص «سیا»ی تمشکی در مقابل انتقادات از نحوه تصویرسازی بیماری اوتیسم عکس‌العمل‌های منطقی نشان نداده و حتی در توییتر با منتقدان وارد جدال لفظی شدیدی شده‌اند؛ با این اوصاف برنده (یا بازنده؟!) بزرگ دوره چهل‌ویکم «جوایز تمشک طلایی» به شمار می‌آید.

تمشک بودار!

«تمشک طلایی» بدترین فیلم، اما برخلاف اغلب مواقع که به آثار پرمدعای هالیوودی اهدا می‌شد؛ امسال به یک فیلم مستند به نام «مدرک قطعی» اهدا شد. یک مستند جذاب و قدرتمند درباره «سرقت انتخابات ریاست‌جمهوری از دونالد ترامپ»؛ که به باور بسیاری قربانی خصومت هالیوود با دونالد ترامپ شده و در واقع چوب نگاهش را خورده است.

«مایک لیندل» بازیگر «مدرک قطعی» نیز برنده عنوان «بدترین بازیگر سال ۲۰۲۰» شده و «تمشک طلایی» این رشته را به خود اختصاص داد!

تمشک‌های دیگر

اما برندگان (یا در اصل: بازندگان) مراسم «تمشک طلایی» منحصر به این آثار و افراد نیستند- و بسیاری دیگر را شامل می‌شوند. از جمله فیلم «بورات ۲» که در چند بخش نامزد این جایزه بود و در نهایت نیز دو «تمشک طلایی» را به خانه برد. یکی از جنجالی‌ترین تمشک‌های این فیلم به «رودی جولیانی» وکیل شخصی دونالد ترامپ رسید- که در حضور چند دقیقه‌ای‌اش در این فیلم، در مقابل «ماریا باکالووا»ی ژورنالیست در یک سکانس مصاحبه بازی کرد. حضوری که دستاوردش جایزه «تمشک طلایی» بدترین بازیگر مرد نقش مکمل بود.

فیلم «دولیتل» «رابرت داونی جونیور» نیز به گزارش ۳۰نما به عنوان بدترین بازسازی یا دنباله امسال انتخاب شد.

تمشک بدترین فیلمنامه به فیلم «۳۶۵ روز»؛ و تمشک ویژه بدترین سال تاریخ به سال ۲۰۲۰ نیز از دیگر جوایزی بود که در چهل‌ویکمین دوره جوایز تمشک طلایی اهدا شدند.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.