رالف را نجات دهیم

برای تولید رژ لب، شامپو یا بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی که در بازار دیده می‌شود تست حیوانی صورت گرفته و این حیوانات معمولا همگی کشته می‌شوند! آزمایش لوازم آرایشی و زیبایی روی پوست حیوانات همواره باعث بحث‌های فراوانی شده است. اگر چه روش‌های جایگزین بسیاری وجود دارد، اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، همچنان ایمنی مواد خود را روی حیوانات تست می‌کنند. این آزمایش‌ها شامل تست مسمومیت‌های عمومی، حساسیت چشم و پوست و دیگر آزمایش‌هاست.
به خاطر آسیب‌‌هایی که به حیوانات آزمایشی یا تسترها وارد می‌شود، سال‌هاست فعالان حقوق حیوانات با شرکت‌های تولیدکننده این لوازم مبارزه کرده‌اند و سرانجام اتحادیه اروپا قانونی مبنی بر ممنوعیت انجام آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات را تصویب کرد. بنا بر این قانون، شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی نباید محصولاتی را که مواد آن روی حیوانات آزمایش شده را به بازار عرضه کنند. اما برخی شرکت‌های بانفوذ در آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی نظیر فرانسه و انگلستان هنوز هم آزمایش‌های حیوانی را برای تست لوازم آرایشی و بهداشتی انجام می‌دهند.
انیمیشن کوتاه «رالف را نجات دهیم» در زمینه آگاهی‌رسانی به آزمایش غیراخلاقی مواد آرایشی روی حیوانات ساخته شده و در فضای مجازی با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.
«رالف» خرگوشی آزمایشگاهی برای تست لوازم آرایشی و بهداشتی است که طی این فیلم کوتاه با او مصاحبه و زندگی روزمره‌اش نمایش داده می‌شود.
فیلم کوتاه «رالف را نجات دهید» محصول سال ۲۰۲۱ با هنرمندی؛ تایکا وایتیتی، ریکی جرویز و زک افرون، به نویسندگی و کارگردانی؛ اسپنسر ساسر است.
گزارش و گویندگی: مهرناز الماسی
منبع: YouTube

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.