انهدام باند 11 نفره کلاهبرداران تلفنی

باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی موسوم به رادیو جوان در پایتخت منهدم شد. تمامی اعضای باند طی عملیات‌های مختلفی شناسایی و دستگیر شدند.

تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که پرونده ابتدایی در این‌خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

شکات در ادامه اظهارات خود اعلام کردند که شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش‌شانس قرعه‌کشی شده‌اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات حساب بانکی شما داریم، تمامی اطلاعات محرمانه خود را دادیم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.

کارشناسان پلیس فتای پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده که بیش از 60 نفر بودند و بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمان این پرونده به صورت یک باند حرفه‌ای در حال کلاهبرداری به این روش هستند.

با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتای تهران بزرگ تعداد هفت نفر از اعضای این باند در وهله اول شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی سایر اعضا که به صورت پنهان و لایه‌لایه فعالیت می‌کردند، در دستور کار قرار گرفت.

در مراحل بعدی پس از شناسایی سه نفر دیگر از اعضای اصلی باند، تیم عملیاتی پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ وارد عمل شد و این افراد نیز پس از تشریفات قضائی در یکی از استان‌های همجوار تهران بزرگ دستگیر شدند.

در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی باند که با تحرکات پیچیده قصد گمراه‌کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتای پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت او، این مجرم اینترنتی درنهایت توسط تیم عملیاتی پلیس فتای تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

دستگیری متهمان

درنهایت این باند که از هشت مرد و سه زن تشکیل شده بود و به صورت لایه‌لایه در سراسر استان تهران فعالیت مجرمانه انجام می‌داد، منهدم شد و تمامی اعضا دستگیر شدند. پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از بیش از 60نفر به ارزش ریالی حدود20میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «همان‌گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است، به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعا کلاهبرداری است، شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتای ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع‌رسانی کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.