بابک زنجانی در کشور است

سخنگوی قوه قضائیه: ادعای خروج بابک زنجانی از کشور مطلقا صحت ندارد

نامه‌های متعددی درخصوص گذشت از شکایت دولت نسبت به برخی رسانه‌ها واصل و در پرونده‌های قضائی مربوطه اعلام شده است و مراجع قضائی در این قبیل پرونده‌ها اعلام تصمیم کرده‌اند. این اعلام گذشت نسبت به همه شکایات گذشته صددرصدی نیست.

شهروندآنلاین: در چهل‌ودومین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران رسانه‌های مختلف، او گفت: «نامه‌های متعددی درخصوص گذشت از شکایت دولت نسبت به برخی رسانه‌ها واصل و در پرونده‌های قضائی مربوطه اعلام شده است و مراجع قضائی در این قبیل پرونده‌ها اعلام تصمیم کرده‌اند. این اعلام گذشت نسبت به همه شکایات گذشته صددرصدی نیست.»

پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به کجا رسید

سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: «با صدور کیفرخواست این پرونده به دادگاه ارسال شده است. در مسیر انجام تحقیقات دادسرای نظامی با به‌کارگیری تیم‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف و با بهره‌گیری از کارشناسان ذی‌ربط و با استفاده از جعبه سیاه هواپیما که خوانش آن انجام شد، دقیق‌ترین و فنی‌ترین بررسی‌ها انجام و در قالب قرار نهایی و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. بخش قابل توجهی از این ادله و مستندات در اختیار کشورهای ذی‌نفع و اوکراین قرار گرفته است. نحوه بررسی‌های دقیق قضائی مورد تأیید کشورهای دیگر که در جریان این پرونده بودند، قرار گرفته است.»

«بابک زنجانی» از کشور خارج شد؟

سخنگوی قوه قضائیه گفت: «ادعای خروج بابک زنجانی از کشور مطلقا صحت ندارد. اموال و دارایی‌های داخل کشور او به وزارت نفت تحویل داده شده است، شناسایی اموال او در خارج از کشور با قدرت ادامه دارد. شرایط عمومی حاکم بر کشورها و محدودیت‌های دیگر باعث طولانی‌شدن این فرآیند شده است.»

خبر خوب برای زندانیان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: «با توجه به موج چهارم کرونا و ایام لیالی قدر مرخصی 20 روزه برای زندانیان در نظر گرفته شده است که تا امروز بیش از 40 هزار نفر از این مرخصی بهره‌مند شده‌اند. پرونده جمعی دیگر در دست بررسی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.