نقشه نگهبان انبار برای سرقت مسلحانه محموله

50 میلیارد ریال ارزش کالاهای سرقتی است

نگهبان انبارهای شورآباد و کهریزک یک باند سرقت مسلحانه محموله در جنوب پایتخت راه‌اندازی کرد. اعضای این باند با تجهیزات نظامی سد راه خودروهای حمل بار می‌شدند و دست به سرقت‌های خشن می‌زدند. آنها تا کنون پنج میلیارد تومان سرقت کرده‌اند.

بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در جریان آدم‌ربایی راننده کامیون و سرقت مسلحانه خودرو او در منطقه شورآباد قرار گرفتند.

با اعلام این خبر کارآگاهان وارد عمل شدند. در تحقیقات شاکی به آنها گفت: «از انباری در کهریزک ۲۱۵ کارتن سیگار خارجی بار زدم و به سمت اصفهان حرکت کردم. اما در منطقه شورآباد دو خودروی پژو و پراید که چند مرد مسلح در آن بودند مسیر مرا بستند. آنها خود را مأمور معرفی کردند. سپس به سمتم حمله‌ور شده و دست و پا و چشم‌هایم را بستند. مرا داخل خودروی پرایدشان انداختند و راه افتادند. یکی از سارقان پشت فرمان خودروی من نشست و به حرکت درآمد. چندین ساعت بی‌هدف پراید حرکت کرد. درنهایت مرا دست و پا بسته در منطقه قلعه نو رها کردند.»

اعتراف به سرقت

با شکایت مرد جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم‌ پلیس آگاهی پایتخت ادامه یافت. در بررسی‌هایی که از سوی کارآگاهان‌ پلیس صورت گرفت، مشخص شد که سارقان مسلح پلاک خودروهایشان را مخدوش کرده و هیچ رد و نشانی از خود به جا نگداشته‌اند. در ادامه تیم تحقیق با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق شد سردسته باند به نام «بهمن» را شناسایی و بازداشت کند.

بهمن که نگهبان انبارهای شورآباد و کهریزک بود و اشراف کامل به انبارها داشت، در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران پلیس گفت: «به همراه ۵ نفر از هم‌محلی‌هایم نقشه سرقت بار خودروها را کشیدیم. از آنجا که نگهبان انبارها بودم، از ساعت بارگیری و نوع بارها اطلاع داشتم. بعد از آن با تهیه سلاح و تجهیزات نظامی خود را مأمور معرفی کرده و راه خودروها را سد می‌کردیم. سپس با تهدید سلاح، راننده‌ها را سوار خودروهایمان می کردیم. پس از چندین ساعت که در شهر می‌گردانیدم، آنها را رها می‌کردیم.»

او در ادامه اعترافاتش گفت: «محموله اول که یک بار سیگار بود را به مالخر در تهران فروختیم. دو بار پارچه را نیز پس از سرقت به انبارهایمان انتقال دادیم. خودروها را نیز در سطح شهر رها کردیم. با فروش اموال مسروقه چهار خودروی سواری یعنی سه خودروی پژو پارس و یک پژو 405 خریداری کردیم. پول‌ها را هم بین خودمان تقسیم کردیم.»

دستگیری اعضای باند

با اعتراف متهم جوان، همه اعضای این باند 6 نفره در یک اقدام ضربتی بازداشت شدند و به جرم خود اعتراف کردند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان چهار خودرو سواری به همراه دو وانت‌نیسان محموله‌های 150 طاقه پارچه کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «در تحقیقات صورت‌گرفته از تبهکاران، آنان تا کنون به سه سرقت مسلحانه محموله که ارزش ریالی سرقت‌ها بالغ بر پنج میلیارد تومان برآورد می‌شود، اعتراف کرده‌اند. تحقیقات تکمیلی برای بررسی سوابق کیفری متهمان و دستگیری خریداران اموال مسروقه و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.