دربی آسیایی؛ این‌بار اصلا بعید نیست!

در صورت رقم‌خوردن برخی اتفاقات در هفته پایانی دور گروهی، برگزاری دربی آسیایی اصلا بعید نیست

پرسپولیس با وجود تحمل اولین شکست خود در لیگ قهرمانان آسیا، احتمالا به‌عنوان صدرنشین راهی دور حذفی خواهد شد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که تخته گاز به سوی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا پیش می‌رفتند و 4 برد متوالی را تجربه کرده بودند، دوشنبه‌شب در هفته پنجم مقابل الوحده امارات با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. با وجود اینکه سرخ‌پوشان در این بازی شکست خوردند، با 12 امتیاز صعودشان قطعی شد. با نگاه به تیم‌های رده دومی 5 گروه غرب آسیا اگر پرسپولیس در بدترین حالت به الریان ببازد هم، به‌عنوان یکی از سه تیم دوم برتر صعود خواهد کرد؛ زیرا در گروه دوم به هیچ‌عنوان تیم دوم بالاتر از 10 امتیاز نخواهد گرفت.

البته که به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها روی صعود به‌عنوان تیم اول حساب باز کردند؛ اتفاقی که ممکن است در دور بعدی به رویارویی آنها با استقلال منجر شود.

استقلال بامداد چهارشنبه به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت تا تکلیف خود را برای صعود مشخص کند. با توجه به اینکه برای اولین‌بار لیگ قهرمانان آسیا 2021 با حضور 40 تیم برگزار می‌شود، نحوه حضور تیم‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی متفاوت از گذشته است. دلیل متفاوت‌بودن، تقسیم‌بندی تیم‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی این است که در رقابت‌های امسال 10 گروه 4 تیمی حضور دارند که باید 16 تیم از این گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

5 گروه در غرب آسیا و 5 گروه در شرق آسیا بازی‌های گروهی را انجام می‌دهند. از 5 گروه غرب آسیا 5 تیم نخست و 3 تیم برتر دومی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند.

پیش از این گفته شد به دلیل 40 تیمی‌شدن لیگ قهرمانان آسیا مرحله یک‌هشتم نهایی قرعه‌کشی می‌شود ولی طبق اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین خبری صحت ندارد و طبق گذشته بنا بر جدول‌بندی، بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی تعیین می‌شوند.

با نگاه به جدول گروه‌های پرسپولیس و استقلال تا اینجای رقابت‌ها، طبق فرمول جدول‌بندی AFC در 4 شرایط استقلال و پرسپولیس به هم می‌خورند؛ البته اگر پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین گروه E صعود کند و استقلال به‌عنوان تیم دوم گروه C بالا برود.

تا اینجای رقابت‌ها بیشترین احتمال رویارویی پرسپولیس با استقلال طبق جدول رده‌بندی 5 گروه، این گزینه است. استقلال، الوحده امارات و النصر عربستان به‌عنوان 3 تیم برتر دومی راهی مرحله بعد شوند و پرسپولیس هم صدرنشین گروه خود باشد.

حالت‌های دیگر برای رویارویی پرسپولیس با استقلال را هم در این شرایط شاهد هستیم که احتمالش بسیار ضعیف است، اما به هرحال دربی آسیایی می‌تواند به جذابیت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال دوستان ایرانی بیفزاید. البته از سوی دیگر، این موضوع می‌تواند به ضرر فوتبال ایران باشد، چون قطعا یکی از تیم‌های مدعی ایرانی در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار خواهند رفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.