نیمکت والیبال بعد از یک‌دهه ایرانی می‌شود

فدراسیون والیبال از همین حالا هم به ادامه همکاری با ولادیمیر آلکنو پس از المپیک توکیو فکر نمی‌کند

این‌طور که پیداست، استفاده از مربی ایرانی بعد از یک‌دهه روی نیمکت تیم‌ملی والیبال ایران قطعی شده است.

وقتی ایگور کولاکوویچ با تعویق یک‌ساله المپیک توکیو از نیمکت تیم ملی والیبال ایران جدا شد، چندماهی بحث بر سر انتخاب سرمربی ایرانی یا خارجی در فدراسیون داغ بود. جلسات کارشناسی با حضور بسیاری از مربیان برگزار شد و با اینکه خیلی‌ها اعتقاد داشتند مربیان ایرانی می‌توانند هدایت تیم ملی را در المپیک برعهده بگیرند، اما در نهایت تصمیم فدراسیون انتخاب ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم ملی روسیه بود.

این مربی که سابقه قهرمانی در المپیک لندن را به‌عنوان سرمربی روسیه دارد و جزو مربیان تراز اول دنیا به حساب می‌آید، چند روزی است که وارد اردوی تیم ملی شده و قرار است در لیگ ملت‌های 2021 و المپیک توکیو هدایت بلندقامتان ایرانی را برعهده داشته باشد.

اما نکته مبهم آینده تیم ملی والیبال بعد از المپیک است؛ در شرایطی که یکی، دو تورنمنت مهم نیز در پایان تابستان در پیش خواهد بود.

چند روز قبل جلسه‌ای در فدراسیون برگزار شد و در نهایت خروجی‌اش انتخاب بهروز عطایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بود. عطایی که چندسالی است هدایت تیم جوانان را برعهده دارد و با قهرمانی در آسیا و جهان کارنامه قابل قبولی از خودش ثبت کرده، امسال نیز هدایت جوانان را برعهده گرفته، اما در کنار آن باید تیمی که ترکیبی از جوانان و بزرگسالان خواهد بود را به مسابقات قهرمانی آسیا نیز ببرد.

این تصمیم فدراسیون با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا بعد از المپیک برگزار می‌شود، به منزله قطع همکاری با آلکنو بعد از بازگشت از توکیو خواهد بود. صحبت‌های اخیر داورزنی هم مُهر تأییدی روی استفاده از مربیان ایرانی بعد از المپیک است: «تلاش می‌کنیم ظرفیت سکو و نیمکت در المپیک به مربیان داخلی برسد تا تجربه خوبی برای این مربیان باشد.»

از سوی دیگر، بهروز عطایی که سال گذشته نیز جزو گزینه‌های اصلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بود، حالا نامش به‌عنوان گزینه اصلی سرمربیگری بعد از المپیک مطرح شده است.

اگر واقعا فدراسیون به تصمیم برای انتخاب سرمربی ایرانی گرفته باشد، این اتفاق بعد از یک‌دهه رخ خواهد داد. بعد از اینکه مرحوم حسین معدنی پست سرمربیگری تیم ملی والیبال را در سال 2011 به خولیو ولاسکو تحویل داد، در 10سال اخیر به جز ولاسکو، مربیانی چون کواچ، لوزانو و ایگور کولاکوویچ روی نیمکت تیم ملی نشستند و حالا هم نوبت به آلکنو رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.