سرقت خودروهای ال نود برای تفریح

سارقان در مدت یک هفته ۱۲ سرقت مرتکب شدند

باند خودروهای ال نود در شهرری منهدم شد. سارقان پس از دستگیری اعتراف کردند که برای تفریح دست به دزدی می زدند.

اواخر اسفند سال گذشته، مرد جوانی به پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کرد و از سرقت خودروی ال ۹۰ خود خبر داد. او در خصوص جزئیات این سرقت گفت: «۱۷ اسفند، ساعت حدود یک ظهر بود که خودروی ال ۹۰ را در مقابل خانه ام پارک کردم. می خواستم با خانواده ام به شهرستان بروم. شاید ۱۰ دقیقه طول کشید تا از خانه بیرون آمدم. با کمال تعجب دیدم که خودرو به سرقت رفته است. من در شهرستان باری داشتم و باید آنها را تحویل می گرفتم. حالا نیز سرقت خودروام باعث خسارتی حدود ۸ میلیون تومانی به من شد.»

با شکایت مرد میانسال تحقیقات به دستور بازپرس شعه هشتم دادسرای شهرری آغاز شد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارق یا سارقان خودروی ال ۹۰ ادامه داشت کارآگاهان موفق شدند خودروی سرقتی را ۲۴ ساعت بعد پیدا کنند. خودرو رها شده و وسایل داخل آن به سرقت رفته بود. گویا سارقان به خاطر سرعت زیاد، تعادل خودرو را از دست داده بودند که باعث چپ شدن خودرو و خسارت شدید شده بود. برای همین خودرو را به همان صورت رها کرده بودند، اما این تنها سرقت در آن محدوده نبود. کاراگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت با سرقت های مشابه مواجه شدند.

اعتراف به دزدی های سریالی

کاراگاهان موفق شدند هویت سارقان را شناسایی کنند و در عملیاتی هماهنگ سه متهم این پرونده بازداشت شدند.

متهمان که ابتدا منکر سرقت هایشان شدند اما در مواجهه با مدارک پلیسی به سرقت ها اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: «همدستانم سابقه دار هستند و یکی از آنها سه ماه است که از زندان آزاد شده است. اما من هیچ سابقه کیفری در پرونده خود ندارم. برای تفریح سرقت می کردیم. من و همدستانم هیچ مشکل مالی نداریم. من خودرو، خانه و شغل مناسب دارم و وضع مالی ام خوب است. اما به خاطر هیجان و تفریح این کار را انجام می دادیم. ما با پیچ گوشتی درب خودروها را باز کرده و آنها را سرقت می کردیم. بعد از اینکه وسایل داخل آن را سرقت کرده خودرورا رها می کردیم؛ دوهمدست دیگرم هم به خاطر مصرف مواد سرقت ها را شروع کردند.»

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «با اطلاع از سرقت سریالی خودرو در محدوده شهرری وارد عمل شدیم. بررسی ها نشان داد که سارقان در مدت یک هفته ۱۲ سرقت مرتکب شده اند. البته این تعداد سرقت تنها در محدوده شهرری بود و بررسی ها نشان می داد در محدوده های دیگر نیز آنها ال ۹۰ سرقت کرده اند. یک هفته کار عملیاتی، ما را به سارقان رساند و آنها را بازداشت کردیم. با دستگیری متهمان، سرقت خودروی ال ۹۰ در محدود شهرری به صفر رسید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.