تأثیر گرایش‌های سیاسی بر میزان واکسیناسیون در آمریکا

نیویورک‌تایمز می‌گوید تمایل به واکسن و میزان واقعی واکسیناسیون در مناطقی که بیشتر به دونالد ترامپ رأی دادند، کمتر است!

شنیدن اینکه گرایش به حزبی خاص تمایل به واکسن را در افراد تحت تأثیر قرار می‌دهد، شاید عحیب باشد، اما تجزیه‌وتحلیل نیویورک‌تایمز نشان داد که سیاست حتی می‌تواند دامنگیر واکسیناسیون هم بشود! این بررسی نشان داد تمایل به دریافت واکسن کووید-19 و میزان واقعی واکسیناسیون، در مناطقی که در ماه نوامبر به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، رأی دادند، کمتر است. در ایالت‌هایی که بیشتر به دونالد ترامپ رأی داده‌اند، افراد بزرگسال بیشتری در دریافت واکسن مُردد هستند و افراد واکسینه‌شده نسبت به ایالت‌هایی که به جو بایدن رأی داده‌اند کمتر است.

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: اکنون حدود 31 درصد بزرگسالان در ایالات متحده کاملا واکسینه شده‌اند. دانشمندان تخمین زده‌اند که 70 تا 90 درصد از کل جمعیت باید در برابر ویروس مقاوم شوند تا ایمنی جمعی حاصل شود. اما در صدها منطقه در سراسر کشور، میزان واکسیناسیون کم است.

نیویورک‌تایمز داده‌های نظرسنجی و مدیریت واکسن را تقریبا در همه مناطق ایالات متحده بررسی کرد و دریافت که هم تمایل به دریافت واکسن و هم میزان واقعی واکسیناسیون تا به امروز به‌طور متوسط ​​در مناطقی که بیشتر ساکنان آنها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به دونالد ترامپ رأی دادند، کمتر بود!

این پدیده برخی از مکان‌ها را با کمبود تأمین و برخی دیگر را با عرضه بیش از تقاضا مواجه کرده است.

ماه‌هاست مقامات بهداشتی در سراسر ایالات متحده برای واکسیناسیون مردم مسابقه می‌دهند، زیرا انواع ویروس کرونا همچنان جای خود را باز می‌کنند و جهش‌هایی در آنها رخ می‌دهد که گاه مسری‌تر و کُشنده‌تر می‌شوند.

هرچه جمهوری‌خواه‌تر، تقاضا برای واکسن کمتر!

واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته است و در بسیاری از مناطق، به دلیل تقاضای زیاد، مردم هنوز نتوانسته‌اند نوبت دریافت واکسن تعیین کنند. در میشیگان، که موارد ابتلا از کنترل خارج شده است، گرتچن ویتمر، فرماندار دموکرات، اخیراً از جو بایدن درخواست دوزهای بیشتر کرد.

اما در مناطق روستایی‌تر و جمهوری‌خواه‌تر، مقامات بهداشت گفته‌اند عرضه بیش از تقاضاست!

در مصاحبه با بیش از 24 مقام بهداشت در ایالت‌ها و مناطق مختلف، میزان کم واکسیناسیون را حداقل تا حدی به جمعیت محافظه‌کار مُردد نسبت داده‌اند.

سرنگ‌های واکسن فایزر آماده توزیع در شهر دیربورن ایالت میشیگان.Emily Rose Bennett for The New York Times

هیلی بلوم، جمهوری‌خواه و مسئول اطلاعات عمومی بخش بهداشت و درمان که شهرستان ناترونا در ایالت وایومینگ را پوشش می‌دهد -دونالد ترامپ سال گذشته در رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری با اختلاف زیادی در آنجا برنده شد- گفت: «هرگز انتظار نداشتم زمینه کارم کمتر پزشکی و بیشتر سیاسی‌ شود!»

خانم بلوم گفت که این بخش بهداشتی، کلینیکی در بازار محلی ایجاد کرد و آماده بود روزانه یک‌هزار و 500 دوز، چهار روز در هفته تزریق کند، اما معمولا 300 یا 400 نفر می‌آیند!

بلوم، مانند بسیاری دیگر از مقامات شهرستان، گفت که او می‌ترسد رسیدن به مصونیت جمعی در جامعه او ممکن نباشد!

حدود 27 درصد از ساکنان بزرگسال شهرستان ناترونا کاملا واکسینه شده‌اند و دولت فدرال بر اساس داده‌های نظرسنجی برآورد کرده است که حدود 32 درصد از ساکنان آن ممکن است در دریافت واکسن دچار تردید شوند.

رابطه بین واکسیناسیون و سیاست در جمعیت‌شناسی بازتاب می‌یابد. تردید در تزریق واکسن در مناطق روستایی و دارای سطح درآمد پایین‌تر و میزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمتر، بیشتر است؛ همان خصوصیات موجود در مناطقی که به احتمال زیاد از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند!

این تجزیه و تحلیل نشان داد که در مناطق ثروتمندتر با میزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالاتر که حامی ترامپ بودند، شکاف واکسیناسیون کمتر است.

هنگامی که در نظرسنجی‌ها درباره برنامه‌های واکسیناسیون آنها سوال شد، معلوم شد جمهوری‌خواهان در سراسر کشور بسیار کمتر از دموکرات‌ها قصد دارند واکسن دریافت کنند.

اخیراً، در روز چهارشنبه، نظرسنجی‌های دانشگاه مونموث و دانشگاه کوینی پیاک نشان داد که تقریبا نیمی از جمهوری‌خواهان قصد پیگیری واکسیناسیون را ندارند. از هر 20 دموکرات فقط یک نفر این حرف را می‌زند!

اخیراً، نظرسنجی‌های دانشگاه مونموث و دانشگاه کوینی پیاک نشان داد که تقریبا نیمی از جمهوری‌خواهان قصد پیگیری واکسیناسیون را ندارند. از هر 20 دموکرات فقط یک نفر این حرف را می‌زند!

تخمین‌های دولت فدرال درباره «تردید»

با استفاده از داده‌های نظرسنجی جمع‌آوری شده در ماه مارس، دولت فدرال اخیرا تخمین‌های جدیدی از تردید را برای هر استان و منطقه در ایالات متحده ارایه داده است. طبق این تخمین‌ها، در بیش از 500 شهرستان، حداقل یک‌چهارم بزرگسالان ممکن است تمایلی به واکسیناسیون نداشته باشند و بیشتر این مکان‌ها از دونالد ترامپ در انتخابات گذشته حمایت کردند!

در 10 ایالتی که دولت پیش‌بینی کرد ساکنان در دریافت واکسن کووید-19 حداقل تردید را داشته باشند، رأی‌دهندگان جو بایدن را در انتخابات سال 2020 برگزیدند. دونالد ترامپ در 9 ایالت از 10 ایالتی که بیشتر ساکنان آن گفتند احتمالا یا قطعا واکسن نمی‌زنند، برنده شد. (او در جورجیا که در میان این ایالت‌هاست، برنده نشد.)

شهرستان سوئیت‌واتر در ایالت وایومینگ حدود 29 درصد از ساکنان بزرگسال خود را به‌طور کامل واکسینه کرده است. ترامپ سال گذشته با اختلاف بیش از 50 امتیاز، برنده آرای انتخابات در این شهرستان شد.

در شهرستان گرانت در داکوتای شمالی محل زندگی حدود 2هزار و 400 نفر، دولت فدرال تخمین زده است که 31 درصد از جمعیت ممکن است مایل به دریافت واکسن نباشند. دونالد ترامپ سال گذشته با اختلاف زیادی برنده این شهرستان شد. حدود 13 درصد از ساکنان بزرگسال در آنجا واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند.

رد پای حزب در واکسیناسیون!

داده‌های واکسیناسیون واقعی، الگویی شبیه به آنچه نظرسنجی‌ها و برآوردهای فدرال نشان داده، ارایه کرده است. نیویورک‌تایمز داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و اداره سرشماری ایالات متحده را تجزیه‌وتحلیل کرد و به یک تقسیم احزاب رسید که قابل توجه بود.

در شهرستان‌هایی که بیشتر ساکنان آنها در انتخابات 2020 به دونالد ترامپ رأی دادند، میزان واکسیناسیون بزرگسالان به‌طور متوسط ​​کمتر از شهرستان‌هایی بود که بیشتر ساکنان آنها به جو بایدن رأی دادند.

داده‌های واکسیناسیون ممکن است با تقسیم پیش‌بینی شده در داده‌های نظرسنجی مطابقت نداشته باشد، زیرا در همه ایالت‌ها آمریکایی‌های مسن در اولویت هستند و بزرگسالان جوان در بسیاری از ایالت‌ها اخیراً واجد شرایط دریافت واکسن شده‌اند. اخیرا نظرسنجی‌ای نشان داد که جمهوری‌خواهان مُسن نسبت به جمهوری‌خواهان جوان مقاومت کمتری در برابر واکسیناسیون دارند!

تجزیه‌وتحلیل نیویورک‌تایمز نشان داد که میزان واکسیناسیون کامل برای افراد مسن در شهرستان‌های متمایل به جمهوری‌خواهان 5 درصد کمتر از میانگین کشوری است، اما این میزان برای بزرگسالان جوان 18 درصد کمتر ​​است. این نشانگر آن است که با واجد شرایط شدن افراد جوان برای واکسن در سراسر کشور، تقسیم حزبی در واکسیناسیون ممکن است در واقع گسترش یابد!

نیویورک‌تایمز داده‌های نظرسنجی و مدیریت واکسن را تقریبا در همه مناطق ایالات متحده بررسی کرد و دریافت که هم تمایل به دریافت واکسن، هم میزان واقعی واکسیناسیون ​​در مناطقی که بیشتر ساکنان آنها در انتخابات 2020 به ترامپ رأی دادند، کمتر بود!

ذهنی که با اطلاعات غلط تغذیه می‌شود

سهم دوزهای واکسنی که هر ایالت استفاده می‌کند، می‌تواند سرنخی در مورد چگونگی پیشرفت تردید در واکسن در آینده به دست دهد.

در آغاز ماه مارس، همه ایالت‌ها توانستند سهم مشابهی از دوزهای تحویل داده شده به آنها را مدیریت کنند. اما اکنون، برخی از ایالات عقب مانده‌اند. به‌طور متوسط، بر اساس برآوردهای فدرال، 10 ایالتی که ساکنان آن در دریافت واکسن کووید-19 حداقل تردید را داشتند، 82 درصد دوزهایی را که دریافت کرده‌اند، استفاده کرده‌اند. 10 ایالتی که ساکنان آن بیشتر مردد بودند، از 72 درصد دوزها استفاده کرده‌اند.

دکتر لیزا کوپر، مدیر مرکز عدالت سلامت جان هاپکینز، گفت او تعجب نمی‌کند که افراد با گرایش محافظه‌کار احتمالا کمتر خواهان واکسن باشند: «اینان افرادی هستند که ذهن‌شان با اطلاعات نادرستی از قبیل اینکه این ویروس واقعی نیست، تغذیه می‌شود. فکر می‌کنم این امر در حوزه واکسیناسیون نیز جریان دارد.»

شهرستان‌هایی هستند که در انتخابات گذشته از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند و اکنون میزان واکسیناسیون‌شان بیش از حد متوسط ​​است. برخی از مقامات در این شهرستان‌ها گفتند که به‌تازگی میزان واکسیناسیون آنها کم شده است.

در شهرستان تاما در ایالت آیووا، جایی که ترامپ سال گذشته با اختلاف زیادی پیروز شد و میزان واکسیناسیون بالاتر از میانگین کشوری است، وزارت بهداشت چند روز در هفته در کلینیکی خدمات واکسیناسیون ارایه می‌دهد.

طبق گفته شانون زوفکا، دموکرات و مدیر اجرایی وزارت بهداشت، تا همین اواخر، به‌طور منظم در روز حدود 120 تا 150 نفر واکسن دریافت می‌کردند. وقتی این ایالت قوانین واجد شرایط بودن خود را برای همه بزرگسالان گسترش داد، او انتظار داشت تلفن‌ها برای تقاضا مدام زنگ بزند! اما به گفته او، فقط حدود 120 نفر در کل هفته گذشته ثبت نام کردند!

به همین ترتیب، برخی از شهرستان‌هایی که از جو بایدن در انتخابات حمایت می‌کردند، اکنون در تلاش برای واکسیناسیون عقب مانده‌اند. در شهرستان هادسون در ایالت نیوجرسی، که سال گذشته با اختلاف زیادی از جو بایدن حمایت کرد، حدود 25 درصد از ساکنان بزرگسال واکسینه شده‌اند.

دیوید درملر، دموکرات و معاون اداره شهرستان، گفت عرضه کافی برای تأمین تقاضا وجود ندارد و بسیاری از ساکنان، که برخی از آنان خودرو ندارند، برای رسیدن به جایگاه‌های واکسیناسیون گسترده در سایر نقاط این ایالت مشکل دارند.

در 10 ایالتی که دولت پیش‌بینی کرد ساکنان در دریافت واکسن کووید-19 حداقل تردید را داشته باشند، رأی‌دهندگان جو بایدن را در انتخابات سال 2020 برگزیدند. دونالد ترامپ در 9 ایالت از 10 ایالتی که بیشتر ساکنان آن گفتند احتمالا یا قطعا واکسن نمی‌زنند، برنده شد.

«بیشتر بیماران من از ترامپ حمایت کردند»

وضعیت در شهرستان پاتر در ایالت پنسیلوانیا کاملا برعکس است؛ جایی که دونالد ترامپ با اختلاف زیادی آرای انتخاباتی 2020 را از آنِ خود کرد و جایی که کلینیک‌های واکسن نتوانستند جمعیت زیادی را به خود جلب کنند!

کوین کراکنل، که 13 سال به‌عنوان پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی محلی کار کرده است، گفت بزرگ‌ترین ترس او این است که تعداد کمی از افراد در این منطقه واکسینه شوند و در نتیجه، موج بیماری در جامعه تا سال‌های آینده همچنان ادامه یابد.

کراکنلِ دموکرات ژانویه گذشته را به یاد می‌آورد که بیماران مبتلا به کووید-19 -افرادی که در این شهر می‌شناخت- تخت‌های بیمارستان او را پُر کردند. او می‌گوید: «این ویروس مانند هیچ ویروس دیگری که تا به حال در زندگی‌ام دیده‌ام نیست؛ از نظر آسیبی که به ریه‌ها وارد می‌کند.»

کوین کراکنل نفس عمیقی می‌کشد: «بیشتر بیماران من از ترامپ حمایت کردند. من آنان را بسیار دوست دارم. می‌خواهم موفق شوند. می‌خواهم سالم باشند.»

تاکنون فقط حدود 15 درصد از بزرگسالان این شهرستان کاملا واکسینه شده‌اند.

منبع: نیویورک‌تایمز

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.