پخش نوار صوتی برای اختلاف‌افکنی در داخل است

روحانی: هیچ گونه فاصله‌ای بین دولت و سپاه، ارتش و بسیج وجود ندارد

حسن روحانی گفت: «آدم‌هایی دروغ و راست را به هم می‌بافند تا وحدت جامعه را از بین ببرند و گروهی را در برابر گروهی قرار دهند.» او گفت: «وزارت اطلاعات مسئول پیگیری سرقت فایل صوتی است و باید قاطعانه با آن برخورد شود.»

شهروندآنلاین: رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم بررسی دزدیدن فایل صوتی گفت‌وگوی وزیر امور خارجه گفت: «درست در مقطعی که وین در اوج موفقیت است‌، آن را پخش می‌کنند تا در درون اختلاف ایجاد کنند. کسانی که ضد ایران و مردم و مصالح ایران هستند، این نوار را منتشر کردند.»

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: «وظایف ما بسیار سنگین است. همه افرادی که خودشان را علاقه‌مند به کشور و انقلاب، اسلام و ایران می‌دانند، باید حواس‌شان را جمع کرده و در مقاطع حساس تاریخی باید به گونه‌ای عمل کنند که مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد.»

نکات مهم سخنان او چنین است: 

آن همه حرف ناروا به امام حسن(ع) زده شد و ایشان خم به آبرو نیاوردند. صلح سخت‌تر از جنگ است. ظاهرش این است که جنگ سخت‌ است، ولی سختی جنگ کوتاه است، اما صلح یک صبر مداوم تا پایان عمر می‌خواهد. زخم زبان‌هاست که از زخم شمشیر بدتر است، تحریف‌ها و تخریب‌هاست.

گاهی حرف‌های خیلی تند و ناروا بیان می‌شود، اما پاسخ حرف‌های ناروا گاهی جملات مودبان قشنگ است که زشتی‌ها را با این آب پاک و زلال بشوییم و در راه خدا انفاق کنیم.

امروز در جامعه ما هر روز دشمنان ما یک داستانی را می‌سرایند و می‌خواهند جامعه ما را مشغول کنند و وحدت جامعه ما را برهم بزنند، یعنی همان اهدافی که امام مجتبی(ع) برای آن ایستادگی کرد که امت واحده اسلامی در برادری و وحدت کنار در هم قرار بگیرد.

انسان‌هایی که دروغ و راست را به هم می‌بافند، برای این است که در جامعه ایجاد اختلاف کنند و جامعه را از بین ببرند. گروهی را در برابر گروهی قرار بدهند. الان دوران عصبانیت رژیم صهیونیستی است، دوران عصبانیت ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکاست. آنها می‌بینند مسیری را که پیش‌بینی کرده بودند، به هم خورده است.

برای ما یهودی و مسیحی و سایر ادیان فرقی نمی‌کند، بحث ما یهود نیست، بحث گروهی است که جنایت می‌کنند.

آنها آمدند و این را از این مسیر منحرف کردند و وارد این داستان کردند. شهادت سردار سلیمانی هم کار صهیونیست‌ها بود. درست است که ترامپ آمر قتل است، اما کسی پشت پرده اینها را تحریک کرد تا یک سردار بزرگی که به نفع منطقه همه زندگی خود را گذاشت، به شهادت برسانند.

آنها امروز عصبانی هستند برای اینکه تمام آنچه که بافته بودند، از بین رفت. چهار سال صهیونیست‌ها و ارتجاع توطئه کردند، تندروها توطئه کردند همه از دست‌شان رفت. امروز ۱+۴ و حتی آمریکایی‌ها فهمیدند راهی جز تسلیم‌شدن در برابر قانون و مقررات بین‌المللی و حقانیت ایران ندارند، باید تسلیم ایران شوند.

این مسیر دشوار با تلاش و ایثار و فداکاری و قهرمانی و ایستادگی دیپلمات‌های ما طی شد و یک فرد آگاه و آشنای به مسائل مثل دکتر ظریف در صدر این حرکت بود. همه تلاش کردند و توطئه صهیونیست‌ها و تندروها را در سال ۹۴ شکستیم.

دزدیدن یک سند و نوار مسأله‌ای است که باید مورد بررسی قرار بگیرد که چرا در این مقطع این کار را انجام دادند. وزارت اطلاعات هم بررسی کند که ریشه‌های آن چه کسانی بودند. درست در مقطعی که وین در اوج موفقیت است، آن را پخش می‌کنند که در درون اختلاف ایجاد کنند. ما چگونه می‌توانیم پیروز شویم و تحریم را برداریم با اتحاد و وحدت، یکپارچگی، اما با دودستگی و اختلاف که نمی‌توانیم تحریم را برداریم و مشکلات مردم را حل کنیم. آنها ضد ایران و مردم و مصالح ایران هستند و این نوار را منتشر کردند.

در ریاست‌جمهوری صحبت‌هایی زده می‌شود که طبقه‌بندی شده است. این یکی از افتخارات ما است که مسئولان می‌توانند نظرات‌شان را آزادانه مطرح کنند. البته برخی از نظراتی که بیان می‌شود، به گونه‌ای نیست که منتشر شود، چون دشمنان سوءاستفاده می‌کنند. در تمام دنیا نیز همین گونه است. استثنا هم وجود ندارد.

اینجا سرقتی صورت گرفته است. فرد، جمعی و گروهی این کار انجام داده است. وزارت اطلاعات باید تمام توان خود را به کار بگیرد، بفهمد این فایل چگونه سرقت شده است و اگر فردی تقصیر یا قصور داشته، باید با آن قاطعانه برخورد شود.

مطالب منتشرشده، برخی از آنها نظرات دولت یا رئیس‌جمهوری نیست. ممکن است هر فرد یا وزیری نظر و نکاتی داشته باشد که بخواهد محرمانه باقی بماند.

اگر کسی فکر می‌کند یا میدان یا دیپلماسی، یا میدان مبارزه پیروز شود یا مذاکره پیروز شود، یا سیاست خارجی پیروز شود یا سیاست دفاعی، این حرف دقیقی نیست. من ۱۶ سال دبیر شورای‌عالی امنیت ملی بودم و ۳۲ سال هم در این شورا حضور داشتم.

مسائل مهمی داشتیم و تصمیمات مهمی گرفته شد. خیلی از آنها را مردم نمی‌دانند. درباره مسائل مهم اختلاف نظر داشتیم. موضوعی بوده که هفت جلسه شورای امنیت ادامه دادیم تا به جمع‌بندی و تصمیم برسیم.

من خودم در تجربه دفاع مقدس، هم در میدان بودم و هم در دیپلماسی. من هم فرمانده پدافند هوایی و هم رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا بودم. در شورای‌عالی دفاع شرکت می‌کردم و هم عضو شورای‌عالی پشتیبانی جنگ و هم رئیس آن بودم. رئیس کمیسیون دفاع مجلس بودم و هم در بحث‌های سیاسی مربوط به جنگ حضور داشتم و در صحنه جنگ نیز بودم.

میدان و دیپلماسی دو بازو هستند که باید به یکدیگر کمک کنند. دو دست درنهایت یک کار را انجام می‌دهند. کشور ما چارچوب دقیق دارد. تمام مسائل پیچیده سیاست خارجی و سیاست دفاعی در شورای‌عالی امنیت ملی بررسی می‌شود. چه کار سیاسی مهم انجام دهیم و چه عملیات بخواهیم انجام دهیم، در شورای‌عالی امنیت ملی بررسی می‌شود.

شهید سلیمانی شخصیتی باهوش، مخلص، فداکار و متواضع بود. ایشان در عین حال، درباره نظرات خود صلابت داشت و به راحتی از نظرات خود دست نمی‌کشید. روی نظر خود پافشاری می‌کرد و درنهایت، وقتی نظرات جمع را می‌دید، تغییر می‌داد.

درباره مسائل منطقه و سیاست خارجی، اگر می‌خواستیم با فرد آشنا و دقیق مشورت کنیم، شهید سلیمانی بود. نباید بگوییم یک بخش، سیاسی و فعالیت دیپلماتیک است و بخش دیگر، فعالیت نظامی است. در بخش‌های دیگر نیز همین‌طور است. در اقتصاد هم کسانی که سیاست‌گذاری می‌کنند و کسانی که در بازار فعالیت می‌کنند، باید در کنار یگدیگر عمل کنند.

ما در دولت به نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای انتظامی احترام می‌گذاریم، از آنها به عنوان نیروهایی که برای حفظ امنیت، قدرت و توانمندی کشور شبانه‌روز عمل می‌کنند، تشکر می‌کنیم. چه در دفاع مقدس، چه در دفاع از حرم و چه در داخل کشور برای حفظ امنیت و چه در سیل، کرونا و زلزله، حضور داشتند. هیچ گونه فاصله‌ای بین دولت و سپاه، ارتش و بسیج وجود ندارد.

نگذاریم دشمن مسائل را بزرگنمایی کند، چراکه دشمن همیشه این کار را می‌کند. دشمن دنبال اختلاف است، ما نباید به او اجازه دهیم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که بدانند مسیر آنها به جایی نمی‌رسد و راه‌شان بن‌بست است. این عمل و تلاش ما است که باید این کار را انجام دهیم.

کشور دچار دوشقگی،‌ اختلاف و شکاف آن‌طوری که دشمنان آرزو دارند، هیچ نخواهند دید. صهیونیست‌ها،‌ ارتجاع منطقه و آمریکا بدانند. ما اگر جایی مسأله‌ای داشته باشیم که حل نشود، فصل‌الخطاب ما رهبر معظم انقلاب است. اگر جایی دو قوه مشکل دارند یا دولت مشکلی دارد، به ایشان مراجعه می‌کنیم و ایشان طبق قانون اساسی و احکام شرعی فصل‌الخطاب ما خواهد بود و همیشه ایشان به دولت در مسائل مختلف کمک کرده است. در مسأله هسته‌ای چارچوب را ایشان اعلام و مشخص کرده است و ما هم طبق همان چارچوب عمل خواهیم کرد. ملت ما به اهداف بلند خود خواهد رسید و دشمنان ما هیچ زمانی موفق نخواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.