مرگ وحشتناک «حریدی‌‌ها» در مراسم سالانه «لاگ بعومر»

۴۴ نفر بر اثر فشار جمعیت در یک مراسم مذهبی در اسراییل جان باختند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، این حادثه را یک «فاجعه سنگین» توصیف کرد. تصاویر ویدیویی هزاران نفر را که در میان ازدحام شدید سعی دارند از محل بگریزند نشان می‌دهد.

شهروندآنلاین: بنابر گزارش‌ها در جریان یک جشن مذهبی در شمال شرقی اسراییل ده‌ها نفر زیر فشار جمعیت جان باخته‌اند.

سازمان خدمات اضطراری اسراییل (ام‌دی‌اِی) این خبر را تأیید کرد و گفت که ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند. این سازمان شمار دقیق جانباختگان را اعلام نکرد. روزنامه هاآرتص گزارش می‌دهد که حداقل ۴۴ نفر کشته شده‌اند و سازمان خدمات اضطراری درحال تخلیه مجروحان است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل این حادثه را یک «فاجعه سنگین» توصیف کرد .تصاویر ویدیویی هزاران نفر را که در میان ازدحام شدید سعی دارند از محل بگریزند نشان می‌دهد.

مقام‌ها حال ده‌ها نفر از مجروحان را وخیم گزارش می‌کنند. سازمان خدمات اضطراری در توییتی نوشت: «ام‌دی‌اِی برای نجات جان ده‌ها مجروح تلاش می‌کند و تا زمانی که آخرین مجروح منتقل نشده آرام نخواهیم گرفت.»

گزارش‌های اولیه حاکی بود که ساختمانی در محل ریخته، اما مقام‌های ام‌دی‌اِی بعدا گفتند که این ناشی از هجوم جمعیت بود. منابع آگاه در پلیس به هاآرتص گفتند که حادثه بعد از آن روی داد که شماری از شرکت‌کنندگان در مراسم روی پله‌ها سر خوردند، و باعث افتادن ده‌ها نفر دیگر شدند.

یک شاهد عینی به هاآراتص گفت: «در چشم به هم زدنی اتفاق افتاد؛ مردم همین طور زمین می‌افتادند، و همدیگر را لگد می‌کردند. وحشتناک بود.»

روز پنجشنبه ده‌ها هزار شهروند به‌شدت سنت‌گرا و مذهبی اسراییل (حریدی‌ها) برای شرکت در مراسم سالانه «لاگ بعومر» به کوه مرون رفتند.

به گزارش تایمز اسراییل سازمان‌دهندگان تخمین می‌زنند که پنجشنبه شب ۱۰۰ هزار نفر وارد این شهر شده باشند و شمار دیگری هم روز جمعه از راه خواهند رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.