تعقیب و گریز برای دستگیری زوج سارق

این زوج با لايي‌کشي در بين خودروها باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهاي عبوري شدند

زوج سارق سابقه‌دار در عملیات تعقیب‌وگریز و تیراندازی در اتوبان‌های پایتخت دستگیر شدند.  

ساعت 17و30دقیقه چهارم اردیبهشت ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محدوده خيابان دماوند به يک خودروی پژو 405 دارای دو سرنشين مظنون شدند. پس از استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد خودروی پژو بیست‌ونهم فروردین ماه در محدوده کلانتری 121 سليمانيه به سرقت رفته است.

راننده خودروی پژو پس از رويت واحد گشت و شنيدن دستور ايست، با افزايش سرعت متواری شد. او با لايی‌کشی در بين خودروها باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری شد. بنابراین کارآگاهان مجددا با استفاده از علایم هشداردهنده مثل آژير و چراغ‌گردان از طريق بلندگو به راننده خودروی پژو دستور توقف دادند.

راننده پژو توجهی به اخطارهای مکرر واحد گشت نکرد. او با حرکات مخاطره‌آمیز باعث رعب و وحشت شهروندان شد و حین فرار به یک خودروی عبوری خسارت وارد کرد. بنابراین افسر اکيپ برای جلوگيری از خسارت‌های بيشتر با رعايت قانون به‌کارگيری سلاح اقدام به شليک تير هوايی و تير به سمت لاستيک‌های عقب در فواصل زمانی و مکانی معين کرد.

با این حال راننده خودروی مسروقه بدون توجه به اخطارها با جسارت تمام و حرکات بسيار خطرناک وارد بزرگراه امام علی(ع) و نهايتا پس از طی مسافتی به دليل نقص فنی، خودرو مسروقه متوقف شد.

پس از توقف خودروی مسروقه با عکس‌العمل سریع اعضای اکیپ راننده به اسم محمد و سرنشين به اسم دنیا دستگير شدند. در بازرسی به عمل آمده از داخل خودرو سه جفت باند مستعمل، يک دستگاه ضبط بدون پنل، يک عدد آمپلي، دو عدد ساب به همراه جعبه، دو دستگاه ساعت مچی، چندين حلقه انگشتر، سه دستگاه گوشی تلفن همراه مستعمل، دو عدد کيف زنانه به همراه چند عدد سویيچ خودروی پژو و ماکسيما کشف شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «طی بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد هر دو سارق دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو و قطعات آن در محدوده سرکلانتری ششم هستند. با دستگیری سارقان، خودروی مسروقه به پارکينگ منتقل و پرونده اولیه تشکیل شد و سارقان برای سير مراحل قانوني تحويل اداره دوم پليس آگاهی شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.