مرگ در مراسم مذهبی یهودی‌ها

گزارش رویترز از یک حادثه عجیب در سرزمین‌های اشغالی

در جریان یک مراسم مذهبی یهودیان ارتدوکس، ۴۵ اسراییلی افراطی در اثر فشار و ازدحام جمعیت به دلیل خفگی یا زیر دست و پا ماندن جان باخته و بیش از ۱۰۰نفر مجروح شدند که در بین آنها تعدادی کودک نیز به چشم می‌خورد.
این یهودیان افراطی روز جمعه برای مراسم سالانه «لاگ بعومر» به منطقه مقدس «کوه مِرون»‌ در شمال‌شرقی سرزمین‌های اشغالی رفته بودند. این روز مصادف با سالگرد درگذشت خاخام «شمعون بار یوحای» نویسنده نخستین تفسیر عرفانی بر تورات است.
هر ساله در این روز، مراسمی مذهبی با حضور صدها هزار یهودی ارتدوکس در زیارتگاه «شمعون بار یوحای» در روستای مرون انجام می‌شود.
سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا این مراسم لغو شده بود. اما امسال، به دنبال واکسیناسیون، این مراسم از سر گرفته شده و با وجود تذکرات مقامات مبنی بر حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و ظرفیت حداکثر ۱۰هزار نفری مراسم، صدها هزار نفر در این مراسم شرکت کرده بودند.
این حادثه بعد از آن روی داد که شماری از شرکت‌کنندگان در مراسم روی پله‌ها سر خورده و باعث افتادن ده‌ها نفر دیگر شدند. ازدحام جمعیت کار امدادگران و پلیس را سخت‌تر کرده و تعدادی از اجساد پس از متفرق‌‌شدن مردم پیدا شد که بعضی از آنها همچنان ناشناس هستند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، در بازدیدی از منطقه روز یکشنبه را عزای عمومی اعلام کرد و گفت پلیس علت وقوع حادثه را بررسی خواهد کرد.
گزارش و ترجمه: مهرناز الماسی
منبع: Reuters

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.