فراخوان گلاب آدینه در واکنش به تبعات ادعای ریحانه پارسا!

نبرد مشترک گلاب آدینه، تهمینه میلانی و آیدین آغداشلو

هیچ می‌دانید نقطه اشتراک آیدین آغداشلو، تهمینه میلانی و گلاب آدینه در کجاست؟

برای پاسخ به این پرسش، ذهن خود را با کنکاش در آثار این هنرمندان خسته نکنید. پاسخ جایی جدای از دنیای هنری این سه هنرمند است. جایی در دنیای حواشی و جنجال‌های رسانه‌ای. بله؛ آیدین آغداشلو، تهمینه میلانی و گلاب آدینه، یا از خبرنگاری به نام «افشین-پ» شکایت کرده‌اند، یا حکم محکومیت او را گرفته‌اند – یا اینکه قصد اقامه شکایت علیه این بلاگر- خبرنگار مقیم آمریکا را دارند. خبرنگاری که به ادعای «ایران آرت» در 10 روز اخیر توسط دو زن به آزار جنسی و روانی متهم شده اما تاکنون واکنشی در مقابل این اتهامات نشان نداده است.

جبهه متحد

همین چند روز پیش بود که رسانه‌ها از صدور حکم زندان و جریمه نقدی برای «افشین-پ» به جرم توهین و افترا به تهمینه میلانی و تخریب شخصیت این سینماگر در شبکه‌های مجازی خبر دادند. این حکم به شکایت تهمینه میلانی از این خبرنگار در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت که در آن سال، بعد از برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی تهمینه میلانی، اقدام به مزاحمت و تهدید و تحریک افراد برای تخریب شخصیت تهمینه میلانی و انتشار اسرار و اطلاعات خصوصی او کرده بود.

پیش از تهمینه میلانی هم، وکلای آیدین آغداشلو از تشکیل پرونده علیه افشین-پ در آمریکا خبر داده و هم‌زمان، با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی از این خبرنگار (که ادعا می‌کردند مجهول‌المکان است) خواستند با مراجعه به دادگاه درباره ادعاهای خود درباره آیدین آغداشلو توضیح داده و اتهاماتش به این استاد نقاش را ثابت کند.

حالا در شرایطی که شنیده‌ها و شایعات رسانه‌ای حکایت از تشکیل پرونده‌های شکایت متعددی علیه این خبرنگار در جامعه هنری می‌کنند، گفته می‌شود که گلاب آدینه هم به این دو هنرمند پیوسته و با دروغگو خواندن افشین-پ خبر از پیگرد قضائی او داده است.

علیه گلاب

شکایت گلاب آدینه به دلیل حملاتی است که این خبرنگار بعد از ادعای ریحانه پارسا علیه سیاوش اسعدی، به آدینه و دخترش داشته و به‌خصوص مدعی شده که گلاب آدینه، بازیگر شناخته‌شده نه تنها در جریان رفتارهای داماد سابقش علیه دختران جوان بوده، بلکه از او حمایت هم می‌کرده است. در حقیقت به گفته «ایران آرت» افشین-پ ادعا کرده که گلاب آدینه با کارگردان‌های سینما و تئاتر لابی می‌کرد تا دختران آزاردیده امکان کار در پروژه‌های هنری را نداشته باشند!

واکنش گلاب

گلاب آدینه که در واکنش به ادعای افشین-پ ابتدا از طریق یک استوری از این بلاگر- خبرنگار خواسته بود مستندات و مدارک خود را درباره ادعایش ثابت یا حداقل نام پروژه‌های لابی‌شده را منتشر کند؛ حالا، بعد از ادامه این اتهامات، خود نام پروژه‌های کاری سال‌های اخیرش را ذکر کرده و از مخاطبینش خواسته درباره ادعاهای مطرح شده قضاوت کنند.

گلاب آدینه در یک پست اینستاگرامی، با انتشار فهرست کارهایش در سال‌های اخیر از مخاطبان خواسته «اگر خانمی را می‌شناسید که توسط من حذف شده»، اعلام کنند!

گلاب آدینه در ادامه ضمن نام بردن از آثاری چون فیلم «داستان خانواده فرشچی» (محصول شبکه آرته فرانسه)، اجرای دوباره نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»، فیلم «دوباره زندگی» (در کنار شمس لنگرودی»، نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» و فیلم 10 دقیقه‌ای «کوچه» به عنوان کارهای چند سال اخیرش (که به کنایه انبوه کارهای سال‌های اخیر نامیده)؛ نوشته: ارایه این فهرست نه برای اثبات چیزی‌ است چون نیازی به اثبات کردن نیست که فقط و فقط به دلیل احترام به کسانی‌ است که سالیان سال با علاقمندی کارهای مرا دنبال کرده‌اند.

افشین-پ اما در صفحه خود به جز اشاره صریح به این نکته که گلاب آدینه او را دروغگو می‌داند، اشاره‌ای یا پاسخی به فراخوان خانم بازیگر نداده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.