حمله سه‌جانبه به جام قهرمانی آسیا

با صعود پرسپولیس، استقلال و تراکتور، ایران بیشترین سهم را در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد

با حضور 3 تیم ایرانی در میان 8 تیم برتر غرب آسیا می‌توان به شکستن طلسم قهرمانی در قاره کهن در سال 2021 امیدوار بود.

بعد از صعود پرسپولیس که خیلی مقتدرانه و با صدرنشینی همراه بود، جمعه شب هم استقلال و تراکتور توانستند جواز صعود را کسب کنند. البته که تراکتور پنجشنبه شب به کار خود پایان داده بود، اما با توجه به رقم خوردن نتایج به سود این تیم، صعودش به دور یک‌هشتم نهایی جمعه شب قطعی شد.

در حالی که امسال 20 تیم در منطقه غرب و 20 تیم در منطقه شرق آسیا در لیگ قهرمانان حاضر بودند و کار برای صعود سخت‌تر هم شده بود، اما از میان چهار نماینده ایران فقط فولاد بود که نتوانست جواز صعود را کسب کند. حالا ایران تنها کشوری در غرب آسیاست که سه تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد داشت؛ در حالی که عربستان و امارات با دو نماینده در رده‌های بعدی هستند. تاجیکستان نیز در کمال ناباوری در یک‌هشتم نهایی نماینده دارد، اما تیم‌های متمول قطری شکستی بزرگ را متحمل شدند و حتی یکی از آنها به دور یک‌هشتم نهایی نرسیدند.

با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، این‌بار هواداران فوتبال برای شناسایی حریف تیم محبوب‌شان در مرحله یک‌هشتم نهایی، سراغ جدولی پیچیده با انبوه معادلات رفتند و درنهایت پس از تساوی الاهلی و الدحیل، حریفان هشت تیم این مرحله را شناختند.

سه نماینده ایران یعنی پرسپولیس، استقلال و تراکتور به ترتیب باید مقابل استقلال تاجیکستان، الهلال و النصر عربستان قرار بگیرند. دیگر بازی هم بین دو نماینده امارات یعنی الشارجه و الوحده به انجام می‌رسد.

نکته مهم اینکه رویارویی دو نماینده از یک کشور، حضور یکی از تیم‌های امارات در مرحله بعدی را قطعی کرده و این احتمال وجود دارد که سه جایگاه بعدی به تیم‌های ایرانی اختصاص یابد؛ اتفاقی که تاکنون در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا رخ نداده است.

پرسپولیس در حالی مقابل استقلال تاجیکستان قرار خواهد گرفت که کمتر کسی، پیش‌بینی شکست سرخپوشان ایران را می‌کند، اما باید توجه کرد که استقلال در مرحله گروهی ۴ گل به الهلال زد و شباب الاهلی و آلمالیق ازبکستان را هم از پیش‌رو برداشت و همچنین اگر بازی‌ها متمرکز نباشند، از شرایط میزبانی هم برخوردار است.

تقابل الهلال و استقلال روی کاغذ باید با میزبانی استقلال برگزار شود، اما در خوشبینانه‌ترین حالت، زمین بی‌طرف، میزبان تقابل آبی‌ها خواهد بود. روزنامه الریاضیه خبر داده که الهلال به دنبال خرید مارگا هم‌تیمی مهدی طارمی در پورتو است و در مجموع آبی‌های ریاض، تیم قدرتمندی به شمار می‌روند، اما به وضوح مشخص است که آمادگی کافی را ندارند و در دور گروهی هم دو باخت عجیب برابر استقلال تاجیکستان و شباب الاهلی داشتند.

تراکتور باید در عربستان به مصاف النصر برود. زردپوشان ریاض حاضر به دیدار در زمین بی‌طرف نیستند و میزبانی شکیل آنها از تیم‌های ایرانی نیز این اطمینان را به ای‌اف‌سی داده تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. سال گذشته النصر مغلوب پرسپولیس شد و حالا برای انتقام‌گیری از دیگر نماینده ایران پای به زمین می‌گذارد. با این حال غیبت عبدالرزاق حمدالله و دو ستاره دیگر، کار را برای تراکتور راحت‌تر خواهد کرد.

با اینکه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شهریورماه برگزار می‌شود و فعلا خبری از ادامه رقابت‌ها نیست، اما نمایش امیدوارکننده تیم‌های ایرانی در مسابقات 2021 هواداران فوتبال در ایران را هم امیدوار کرده تا شاید بعد از سال‌ها انتظار و دو شکست اخیر پرسپولیس در فینال‌های آسیایی بالاخره امسال جام به ایران بیاید.

برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب):

پرسپولیس- استقلال تاجیکستان

استقلال- الهلال عربستان

تراکتور- النصر عربستان

شارجه امارات- الوحده امارات

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.