کیوسک؛ اول می

نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، دیلی‌تلگراف

ادامه کاهش محدودیت‌های کرونایی مرکز توجه روزنامه‌های انگلیسی بود؛ تردید در تزریق واکسن و حادثه مرگبار در جشنواره مذهبی صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی را تسخیر کرد.

دیلی‌تلگراف

مرحله بعدی کاهش محدودیت‌های کرونایی در انگلستان، مورد توجه بسیاری از روزنامه‌های شنبه بود. با تیتر «چراغ سبز به تعطیلات از 17 می» دیلی‌تلگراف از کاهش محدودیت‌های تعطیلات خارج از کشور گفت.

بر اساس گفته این روزنامه، در ابتدا انتظار می‌رود تعداد انگشت‌شماری از کشورها در لیست سبز قرار گیرند. ممکن است بیشتر کشورهای اروپایی در لیست کهربایی (زرد مایل به قهوه‌ای) -به معنی آزمایش و قرنطینه برای مسافران- باشند.

عکس اصلی هم نوئل کلارک، بازیگر و کارگردان بریتانیایی را نشان می‌دهد که با اتهام  آزار و اذیت جنسی و خشونت روبه‌رو است.

نیویورک‌تایمز

عکس اصلی نیویورک‌تایمز گای ریچاردسون، کشیش را در کلیسایی در سهر بولز گپ در ایالت  تنسی نشان می‌دهد و می‌گوید برخی از افراد در این منطقه در دریافت واکسن کووید-19 تردید دارند.

تیترهای «در مناطق روستایی آمریکا، تزریق واکسن جوامع را تقسیم می‌کند» و «در حالی که تلاش برای واکسیناسیون به مرحله اصلی وارد می‌شود، ترس، مقاومت در برابر واکسن را افزایش می‌دهد» بر موضوع تردید در تزریق واکسن متمرکز است.

«با ویرانگری ویروس کرونا در هند، ایالات متحده سفر به این کشور را محدود می‌کند» تیتر دیگر صفحه نخست است.

نیویورک‌تایمز با این توضیح که «در مراسم سالانه «لاگ بعومر» 45 نفر زیر فشار جمعیت جان باختند»، این حادثه را که در سرزمین‌های اِشغالی و هنگام برگزاری جشنواره مذهبی رخ داد، به تصویر کشیده است.

واشنگتن‌پست

واشنگتن‌پست با تیتر «نزاع بر سر حق ثبت اختراع واکسن» می‌گوید در کاخ سفید درباره چگونگی واکسیناسیون جهان اختلاف‌نظر وجود دارد».

تصویر اصلی صفحه نخست به حادثه در جشنواره مذهبی یهودی‌ها اختصاص دارد که در آن بر اثر ازدحام جمعیت، حداقل 45 نفر کشته شدند. در تصویر فردی مشغول جمع‌آوری اشیای باقیمانده از مردم مثل عینک، کلاه و … پس از حادثه است.

[روز پنجشنبه در سرزمین‌های اشغالی ده‌ها هزار نفر از یهودیان سنت‌گرا و به‌شدت مذهبی (حریدی‌ها) برای شرکت در مراسم سالانه «لاگ بعومر» به کوه مرون رفتند.]

واشنگتن‌پست با تیتر «موج بهاری ویروس در آمریکا فروکش می‌کند» می‌گوید با فروکش‌کردن موج بهاری کووید-19 در آمریکا، موارد ابتلا کاهش می‌یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.