جدایی فراز از فرهاد؛ صدای استقلالی‌ها بلند شد

بعد از صعود شیرین استقلال به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا، جدایی فراز کمالوند خبر تلخی برای هواداران این تیم بود

برخی هواداران استقلال اعتقاد دارند که با جدایی مدیرفنی این تیم، آبی‌ها از نظر فنی تضعیف خواهند شد و به همین دلیل صددرصد مخالف پیوستن فراز کمالوند به سایپا بودند.

جدایی فراز کمالوند بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از استقلال خبری عجیب برای طرفداران این تیم است. کمالوند با پیشنهاد سایپای تهران مواجه شده و از این پس به عنوان سرمربی نارنجی‌پوشان این تیم را هدایت خواهد کرد، اما شاید این اتفاق در ادامه فصل که حساس‌ترین مقطع لیگ برتر نیز خواهد بود، به ضرر استقلال تمام شود.

در طول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خبر اختلاف بین فراز کمالوند و فرهاد مجیدی منتشر شد؛ اما این موضوع را خیلی زود مدیرفنی استقلال تکذیب کرد. با این حال در بازگشت از سفر شیرین به جده، اتفاقات دیگری رخ داد که البته شاید نشان‌دهنده اختلافی بین اعضای کادر فنی هم نباشد. به هر حال فراز کمالوند که سابقه زیادی در هدایت تیم‌های لیگ برتری به عنوان سرمربی دارد، این بار هم به پیشنهاد سایپا نه نگفته و می‌خواهد خودش در رأس کادر فنی یک تیم لیگ برتری بنشیند.

اما در این میان هواداران استقلال که اعتقاد دارند حضور فراز کمالوند در کنار مجیدی با توجه به تجربه‌ای که او دارد، باعث پیشرفت استقلال در بعد فنی شده و اتفاقات خوشی را در یکی، دو ماه اخیر رقم زده اسن، از جدایی این مربی ناراحت هستند. حتی برخی بار دیگر به وزارت ورزش حمله کردند و معتقدند با دخالت وزیر نباید این اتفاق رخ می‌داد؛ اگر چه به نظر می‌رسد این یک تصمیم شخصی از سوی فراز کمالوند بوده باشد. از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها نیز به ادعای هواداران استقلال پاسخ دادند و همین جدایی کمالوند به بهانه‌ای برای درگیری‌های مجازی بین سرخابی‌ها تبدیل شده است.

در این شرایط اما فرهاد مجیدی برای جایگزینی کمالوند در کادر فنی‌اش به دنبال گزینه می‌گردد. در چنین شرایطی نام‌های ایرانی مثل مجید نامجومطلق، پیروز قربانی و… برای حضور روی نیمکت استقلال مطرح شده اما با پیگیری‌ها مشخص شد که تقریبا حضور دستیار ایرانی در کادر فنی استقلال منتفی شده است.

مجیدی قصد دارد مربی‌ای را به کادر خود اضافه کند که تجربه بالایی داشته باشد و البته بتواند با دانش فنی‌اش به تیم کمک کند. از این رو ذهن او به سراغ گزینه‌های خارجی رفته است. سرمربی استقلال در زمان حضورش در تیم ملی امید هم علاقه زیادی داشت تا یک مربی اسپانیایی را به کادر فنی اضافه کند و حالا هم تصمیم به استفاده از یک مربی خارجی در بین دستیارانش گرفته است.

در حال حاضر صالح مصطفوی، بهزاد نوشادی، فرشاد ماجدی و بهزاد غلامپور به عنوان مربی گلرها در کادر فنی حضور دارند و از این رو سرمربی استقلال قصد دارد یک مربی خارجی را به جای کمالوند به کادر خود بیاورد. البته که مربی جدید استقلال دیگر مدیر فنی نیست و به عنوان دستیار اول فرهاد کارش را شروع خواهد کرد.

در این باره گفته می‌شود مجیدی چند گزینه خارجی را مورد نظر قرار داده و قرار است با مدیران باشگاه درباره حضور آنها در تهران صحبت کند. او در صورتی که بتواند رضایت مدیران استقلال را برای جذب دستیار خارجی جلب کند، با یکی از گزینه‌های مد نظرش به توافق می‌رسد تا این مربی نیز به تهران بیاید. مسأله اصلی در این خصوص اما قانون منع ورود خارجی‌ها به ایران است. این قانون که در ابتدای فصل هم بر سر بازگشت استراماچونی به استقلال مسائلی را ایجاد کرد و حواشی زیادی در پی داشت، حالا ممکن است بار دیگر جنجالی شود. اگر چه طی ماه های گذشته زمزمه‌های زیادی درباره حذف قانون استفاده‌نکردن از مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ برتر شنیده شده اما این مسأله برای فصل بعد است و حالا اگر مجیدی تصمیم نهایی‌اش روی انتخاب دستیار خارجی باشد، باید دید چه اتفاقاتی حول و حوش استقلال رخ می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.